Školski list

213

Ако би сс ово примидо, комисил иемогући се за сад пуштати у све поединости, а несме да пропусти неспоменути, да би одмах требало одредити по кога образована млада човека у земл^ где су наибол^ школе за унител4, тс да се тамо иарочито спреми за проФесора педагогике и методике у то& школи. За остале предмете може се наћи проФесора и без нарочите спреме. Но док школа за учател§ не одпочве радитИ, дотле да се у наДстарием разреду Богословие И IV. разреду в.ише женске школе одреди неколико часова за практично обавешћен4 у методВци и уопште у поступанм у школи, у кое ће часове богослови и ученице више женске школе, кое се желе учителвства примити, бити во^ени дотичним проФесором у којо од основних овдашгљих школа на практично веџбан&. III. Надзор. С едне стране тежиа, да се добро изврши све оно, што се основнов школи задае, а с друге непрестано растући бро0 школа ствчраго необходност да се надзор над школама увећа. А у начину како да се таН надзор удеси, нису сви чланови комисие у свему едиакога мишленн. Четворица и то: Др. Натошевић, В. Вуић, Сг. Бошковић, и Ст. Новаковић, мисле, да би валало Србиго разделити на четири округа, у та поставити четири директора, као непосредну контролу над школама а у министарству просвете опет саставити едан школски савет од лгоди, кои школе наббол^ познаго и кои ће бити виша школска контрола, кои ће водити бригу о школским потребама, кнБИгама, издпвати какав лист за школе, бити суд за учител^ и т. д. и т. д. Троица пак држе да е целисходние избећи ту постепеност у надзору, а с тим и много, често безкористно пискараиб, него да се онаИ школски савет при министарству просвете састави из више лица, коа ће непосредно водити надзор над школама (р а Дећи сходним мерама да и обштике дођу у стан& узетИ део тога надзора, кои наИприродние нБима припада), кои ће давати извештае о станго школа, договарати се и предлагати мере кое би унапређенб школа обећавале, еднообразно удешавати школске кнБиге, бити суд за учителБске сиособности и кривице и т. д. За издаванБ пак каквога школскога листа изражаваго се и ова троица тим пре, што су неки од нбих 1 ош пре неколике године намеравали одпочети таИ посао. IV. 0 учителБскоб награди. Што се тиче учителБске плате комисин држи, да в млого садашнћих 10 класа већ би