Školski list

83

животу поделкио. Осии тога овде се упознвго деца с десетичним редоставом броева у иростору до 1000, и вештбаго се у написиванго и подписиваиго сваког брол од 100—1000. У 3. разреду уче ученицп на паиет и на табли рачунати у броевном простору до 1000 и ту се обашка учи саЗиран! одузнзтнћ, множен! и делен^. Међутил у деленго употреблгого се еамо иримери, у коима е д4лителв единични броИ. Уз горенаведене разбитке упознаго се деца с шестинама, дванаИстинама, двадесетинама, и дваМстпетинама и са нбиховим употреблен^м у животу. — Десетични строИ броева продужуе се до 10,000 и у том простору вештбаго се ученпци у написиванго и подписиванго броева. Ученици 4. разреда утврђуго се у практичном рачуну на памет проналазећи из познате цене единства цену задате количине; ту се имаго познати све мере што се у отачбини нашоИ употреблгого, и научити разрешаван^ и своден! разнонаречених броева. У писменом рачуну многим вештбањем постизава се сигурност, точност, лакост и помнвива брзина у рачунанго сва четири вида у броевном простору до 10,000 а написуго се броеви н до милиона. Ту се код делена употрелгого и д^лителви од више места и учи се како право тако и сравшогоће делен^, а употреблгого се и скраћивана код множена и деленн. Тако^е вештбаго се ученици у писменом рачунанго с разнонареченим броевима и са свим оним разбитцима, кои се у обичном животу често употреблгого. — Напоследку овде се раде задатци двоставничког рачуна, и задаго се рачунн примерени потреби домаћег живота и привреде грађанске. У петом разреду уз рачунан4 с целим броегима до милилиона уче се разбитци обични и десетични, талианска практика разброИ камате, израђуго се већи задатци двоставничког рачуна, у кошма ученици снагом свога размишлнна и без учител^вог казиванл мораго пронаћи шта ће се множити а шта ће се делити, и мораго навести и узроке зашто се што ради. У шестом разреду свему овоме додае се наука о отношаима и суразмерама вештбанБ у правилу троГшом простом и сложеном, рачунан^ процента, рабата, правило верижно н дружевио, н упућуго се ученици у ЕО 1)0!Ш домаћих рачунских записника. То е што се нз рачуна у свакоИ доброуре^еноИ и из шест разреда састоећоД се кароднои школп, у ко1ои барем три учитела д4лаго (разумевагоћи тако да свакп нма по два разреда) са успехом предавати моке. Но приметити вала, да ће у оби-