Školski list

256

;<у науку д^ци наочигледно показивати и омилити; у почетку чнлн дати, да д4ца само пазе на оне предмете, што се видитн гогу; малоИ д&ци само по едан предмет вала показати, да на н^га пазе, а не износити им више предмета, не см!> се дуго остати, код едиог и истог предмета. него наизменце валн свака по сата или сваке четврти сата предмете меннти. Испред очиго дечших валн удалити све оно, што разсеаност проузрокув и пажнго нБихову на страну одводи. Напоследку непажлБиве ученике треба свагда на оку имати и питанн свок тако удешавати, да сваки ученик очекивати мора да ће прозван бити, да на питан! то одговори С тога се препоручуе да учителн свов школи питанн задае, па онда тек да прозове д^те едно кое ће одговорити на задато већ питанв. Прил4жност е таково своИство ученика, цо коме се оваВ постонно труди, да задатак сво8 што бол4 и што пре изради. Прил^жност е противна небрежлвивости и ленвости. Како зарад напредованн у наукама, тако и рад будућег живота дечиег нужно е да се прил^жност у школи од сваког ученика изискуе, да се прилЈжни ученици ако ће и слабиег дара бити и ако им посао баш и ние добро за руком испао, ипак похвалмго; да се међу ученицима племенито надтицан^ побуђуб, кои ће од нбих што наВбол$ научити или наИл^пше написати. Ленбост никако се несм4 код ученика трпити, и гд4 сав!>ти, опомене, пооштравана и побуђивана не помажу, тамо се мора употребити укор, осрамоћен$ па и сама строжил казан за одвик« нути д!цу од ленБОСти, кон е по будућност нБихову веома убитачна.

0 п е в а њ у. (настављено.) IV. Струјећој навали духа времена нико на пут стати неможе. Она све пред собом руши, она све пред собом обара. И ја велим нека је, нека руши оно, што је престарило, што труне и са трулежном покварености квари ваздух од којег живиио, нека пере блато сујеверја и заблуда, али ако носи са собом и здраве гране, које родом уродити могу, ако носи са собом и нежне цветиће, што нас са миомиром задахњују, —•