Školski list

ном се баци на неко дете н хтео је, да га удави. а тврдио Је, да то не чинк ом, него онај други. Шта више покушао је .једаред ц самоубнјетво, само да се ослободи од другог ! Мзучавање душевиих болести потврђује све, што иаведосмо. У луда је десна хемисФера тежа. Та разлика у тежини налансена је у 18, 25, 30 и чак 40 грама. Неброј је случајева, где удвостручење душевних а>ункција може да извеети о стању мозга. У носледње доба много је занимала филш:офч;и и медицински свет нека болесна женска, но имену Фелида Н. Она нреставља две саевим различне особе, ца то необично стање може код ње да траје читаве сате на и меееце. У ње се душеван живот мења наизменце. Мог.чо би со рећи, да ее налазе у истом телу два различита бића; на место једнога долази мало по мало друго. Чиме да се разјаени то чудновато стање и не стоји ли можда у свези са самосталношћу хемисФера ? М. II.

К.ОЛСКЕ ВЕСТИ. (С р н с к е ш к о л е у ц и в и л. X р в а т е к о ј и С л а в онији) проглашене су веКином нередовним пачииом, који нам је евима још живо у памети, за комуналне п иотчињене еу иеноередио државним властима. Ииак еу српске школе ностојале и на даље одељено од других школа и иије покушавано, да ее исте Фактично сиоје с' другим школама, које иоетоје у истом ме«сту, .у ј е д н у П1 к о л у. Сад је земаљска влада намерпа, да преће и преко тог Рубикона. Она је издала под 16. нов. 187!). наредбу, но којој се од почетка будуће школске године 18801 имају све српске школе спојити еа другим школама у меоту у једну опћу пучку школу. Где постоје дакле два локала зашколе, у којима су досад деца била раздељепа но конФесијама, ту се нмају од годиие разредити по школским разредима. Влада се одсада неће задовољити сампм пачелним приетупом повом школеком закопу, него ће строго наетати око тога, да тај ириступ буде Фактпчан. Уа нас Србе је најважније оно место у наредби, где влада изрично вели : „Небуде ли дакле која од б о г о ш т о в и и х о б 11 и и а с а ф а к т и ч н и м с п о ј е њ е м с в о ј е у о б ћ у н у ч к у ш к о л у з а д о в о љ и а, м о ћ н ћ е се ПОВРАТИТИ к нријашњој к о н ф ес и о н ал н ој школи." — Како је школски савет у овоје време код земаљске владе