Školski list

— 344 —

Овим је исцриљен дневни ред и иредседник иозове скунштииаре да подносе своје посебне предлоге, а пре свега пристуни се избору двају чланова за земаљско школско веће, за које буду изабрани као заступник основн. шк. г. Фрања Дубравчић надзорник, а за заступника грађанских школа г. Јозичић упр. грађ. школе. Попово се бирају стари чланови сталног одбора од 6 лица у исти одбор за ирипрему тема за расправљање. Усваја се предлог да стални одбор до Божића спреми темата за раснрављање, и да иста учитељима обзнани, како би се ови могли рапије пријавити као известиоци те још у првом полећу резолуције надзорништву приопћити, како би се и скуиштина могла раније заказати и обдржати. Подпредседник као пресудиоц изложеног ручног рада изјављује своје подпуно задовољство сврху изложених нредмета. — Учитељ Кристић подноси извешће о стању књижнице и књижничке благајне. — Учитељ Бизумић предлаже, да се изабере одбор, који би сачинио преставку на пресветлог бана у којој да се умоли: да се свима у провинцијалу или граници служећим учитељима, служили они као привремени или помоћници са или без декрета те године урачунају, те да према укупним службујућим годинама и мировину добију —• ирима се. Пошто више никаквих иредлога иије било то председник иозове г. Доминковића да своје предавање још до нодне држи, како би но нодне сваки слободан могао да буде. Г. Доминковић је извео све методе које су до сад у земљописној настави употребљаване и данас употребљују те навео која је најбоља, но томе је и градиво земљописне наставе ио разредима поделио; ово корпсно предавање је захвално од скупшт-не нримљено. По завршеном раду нојавила се међу члановима жеља, да по нодне пређу у Београд да га разгледе, и тако су са надзорником и неким земуиским учитељима као иутовођама до 50 учитеља ирешли у Београд. Ту су посетили гробове Доситија и кнеза Михаила, народни музеј и народио нозориште и задовољни овим излетом вратише се на заједничку вечеру, која је истог дана у почаст скуиштинара нриређена била. Земун, 18. Октобра 1881. Ов. М. ШО ПОШУЈЕ САТ, КОЈЕ ЈЕ ВРШЕ. Ученици морају да знају да рачунају бар до 60, да могу да схвате ову лекцнју, која је врло корисна. Пред разредом стоји коло као горе на сату, а часови су обележени арапским циФрама. Ви долазите, драга децо, у школу пре и после подна; али долазите ли кад вам је воља и излазите ли кад хоћете ? — Кад треба да дођете пре подна? — Кад после подна? — На што гледи ваша мати, кад вам каже, да је време, да пођете у школу ? Данас ћу да вас научим, како можете кад ногледате на сат и сами да знате, кад треба да пођете у школу. — Али кажите ми најнре, је ли ко од вас видео, шта се све налази у сату, што код куће на зиду виси ? — Налазе се мали точкови, који су већином од гвожђа. — Погле-