Školski list

— 163 —

предсмртне болестп, а делао је приљежно и у Србском Колу и другим повременим листовима све док га болест нпје оборила. У зиму године 1885. опасно се разболи овај пеуморни раденпк на пољу народног школства. Честита обштина црквена у Земуну плаћала је о свом трошку помоћпу учитељацу. и допустила, те је Светозар грудној својој бољетици лека тражио, и дуже се времена ради опоравлења у Фрушкој Горн бавио. Али бољи његовој није било лека, и он после дугог и тешког боловања 31. Маја о. г. у 7 сати у јутро премину у свом родном месту Падеју, где му брат Михаил као свештеник служи. Уз многе лепе црте карактера његовог напоменућу овде особито његово свагдашње велшсо иоштовање према онима, који С У М У У младости учитељи и наставници били. Покојник је оставио иза себе удовицу и једну ћерку. Мушка су му дечица раније умрла. За тридесет и четири године млађапог века свог и за 13 годипа свог јавног учитељског живота урадио је покојник много, и заслужио је нризнање од свога народа и вечити спомен у у школи и у школској књижевности ербској. У Сомбору, 26 Јулија 1886. год. Стари учитељ Светозарев: В. РАСПОРЕД, ЛЕКЦИЈА У ДРУГОМ РАЗРЕДУ СРБСКЕ ОСНОВПЕ ШКОЛЕ (на основу наставпог плана за србске народне учитеље — изданог од вис. срб. народног Школског Савета нод 6. (18.) Јулија 1878. бр. 34.) IV. Рачун. (Настављено.) Петог школског месеца: Прве недеље: I. л. Разш ирење бројева од 50 до 60; писање и подписивибз сваке бр>јкеутом простпру и значење свакога броја и сваке бр>јке са особитом пажњом на казивање колико има у св1ком броју десетица и јединица; која бројка означава десетиде; и зашто? Која бр>јка нжазује јединице; и зашто ? — 2. л. Додавање јединица (првч и други степен сабирања). — 3. л. Додавање десетица на десетице и јединице, и пбратно (четврти стеиен сабирањг). — 4. и 5. л. Дод^вање десетица и јединицч на десетаце и јединицз (Петл стенен сабирањ*). Нупрв уз праиомоћ рачунаљке, а зат.ш лакша задатци и без ње. — Уз то сваки пут за тихо взштбање сабирање у стуццу. Друге недеље: 1. л. Одузимањ? од појединих бројева из шесте десетице најпре без иреламањл (I степен) 3:1 тим са преламањем (II. степен) — 2. л. Други стенен одузимањ! и одузимање од бр )ја 60 у ступцу, све по 6, 7. — 3. л. Вештбање у одузимању у стунцу, све по 8 и 9. Уз то одузимање десетица од десетица на гхамет (III. степен - ). — 4. л.