Školski list

— 74 —

и изопачују. II тако се буре спољњега живота са свим разочарањем и борбом с опасношћу и искушењима појављују у младом добу. Дете пак само онда може победоносно започети борбу противу зада овога света, када ступи у њега, наоружано оружијем правде и истине. (II. Кор. VI. 7.) „Воскресное чтенЈе/' По руском: Ст. С. Илки!<, учитељ. НЛУСТРЛЦИЈЕ У ШКОЛСКИШ КБИГАША. (Овршетак). Даље бр. 29. „Радње и занати." Слика са занатлијом и занимањем. Поред ових слика дете се упозна са занатима и одма себи изабере који му се у оруђу и начину радње допадне, те носле неби сваки час напуштали занате, тужећи се ово му је тешко, да је то знао неби се том занату одао и. т. д. и. т. д. Читанка свака за себе могла би бити са 20 — В0 илустрација и то добрим и лепим. Зар поред ових слика, које би у читанку дошле неби деца лакше схватила предмет, који се ради ?.... Да пређем на рачуницу. Шта налазимо у рачуници? Примере а негде и правила. Поделу за дужину, тежину, шупљину, површину. Поделу новца и времена. То је заиста све добро, али зашто неби у рачуницу унели слике. Зашто где се говори о метру неби била слика метра и његова подела у деци-и центиметре а тако и код других мера. У рач-унице могле би ући 3—4 таблице са сликама мера. Држим, да је ово од велике важности јер дете имајући непрестано пред собом поделу мера лакше ће појмити и научити њихову употребу, него што ће само у школи видети па заборавити. Рачуница му служи и код куће за вежбање те онда може очигледно видети, како и шта има да изради, јер му је слика увек пред очима. А кад ово једном у душу детињу уђе, онда ће у њој остати трајно и неће се заборавити. Од какве је користи познавање нових мера у данашњем добу, особито за наш народ сваком је добро познато. Рачуница би такова испунила празнину у науци, а нарочито у школи и народу. Сад нам долази историја. Узми ту управо народну књигу па је проучи одмах ћеш се осетити блаженим, јер ћеш у њој видети славна дела твога народа, којима се ти поносиш, да си Србин. Али у њој нема онога, што у