Školski list

био како у добро схваћеном интересу свих народа, тако и у добро схваћеном интересу наше миле домовине. Из седнице српског православног народног Школског савета, држане у Карловцима дне 13. (26.) новембра 1904.

Испитивања о болестима говора, о анатомији и историЈском развоју, те физиолошки експерименти на животињама у току последњег столећа довели су дотле, да се узима да постоји низ поља или средишта у можђаној кори, па ћемо покушати да их с обзиром на нашу сврху предочимо шематично по њихову положају и реду у овој слици нацртаној по Флехсигу. 1

Дидактички је од велике и основне важности да дознамо, како треба да се замисли физијолошка и психолошка веза стварне и говорне представе о неком предмету. Узмимо на пример јабуку. Дете види јабуку. Зраци светлости продру од јабуке у око и надраже видни живац. Овај пренесе драж у средиште вида В у једном стражњем делу мозга,-где се надраже многобројне ганглијске ћелијице. Упоредо са овим физијолошким, материјалним процесом

Георгије с. р. патријарх.

ШКОЛА И ПРОСВЕТА.

Стварна и језична настава.

1 Види ИевсШ^: СгеШгп иМ 8ее1е.