Slovo o Lapovu
ЛОКАЛНА САМОУПРАВА
Крајем новембра, помоћница комесара за избеглице и миграције Републике Србије Душица Поповић, уручила је у Палати Србије предметне уговоре представницима локалних самоуправа које су то право оствариле.
Комесаријат је за ове намене определио 25.416.000 динара и тиме помогао 4.236 породица, а вредност пакета хране који садржи основне животе намирнице износи 6.000 динара по породичном домаћинству. У наредној години договорен је наставак сарадње Општине Лапово са Комесаријатом, а у циљу помоћи и побољшања услова живота најугроженијих породица избеглих и интерно расељених лица у складу са њиховим потребама.
ој зе РИЧИ УП ПЗ И МИГРАЦИЈЕ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ
СОММ5У ЕУ,
КУ Пе
~ 4:56
(је
74
|_
Фото: Архива Општине
РЕКОНСТРУКЦИЈА БРЗЕ ПРУГЕ
Реконструкција и модернизација инфраструктуре железничког Коридора 10, пруге која повезује Београд и Ниш у дужини од око 230 км, највећи инфраструктурни пројекат у Србији који се реализује уз помоћ Европске уније, са циљем да се брзина путничког железничкогсаобраћаја повећа на максималних 200 км/час, а теретног на 100 км/час, да се повећа квалитет услуга у путничком и теретном саобраћају, али и унапреди развој железничке инфраструктуре, безбедност железничког саобраћаја, побољша капацитет и удобност путничких и теретних услуга. Реализација овог пројекта имаће позитиван ефекат на економски развој Србије, с обзиром на то да ће допринети њеној већој локалној и регионалној повезаности. 18
Вредност пројекта изградње брзе пруге Београд-Ниш је 2 милијарде и 775 милиона евра, од чега ће 552 милиона обезбедити Република Србија.
Влада Србије је у септембру 2020. године донела Уредбу о утврђивању Просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора железничке пруге Београд-Ниш по ком је овај коридор подељен на три деонице: Велика Плана – Гиље, Параћин – Сталаћ и Ђунис – Ниш (Трупале). На деоници Велика Плана – Гиље предвиђене су три станице: Велика Плана, Марковац и Лапово, а у функцији би требало да остану и стајалишта Старо Село, Лапово Варош, Лапово Ранжирна, Брзан и Багрдан.
У Просторном плану је наведена и дужина садашње, једноколосечне пруге Београд – Ниш од 244 км, која је саставни део европске железничке мреже (Коридор 10) и од највишег је значаја за домаћи и међународни саобраћај у Србији. Ова пруга је 1884. године пуштена у промет и тако донела велики напредак једној малој кнежевини, због чега се велике наде полажу и у изградњу брзе пруге, на истим темељима. Исте године је и прва локомотива прошла Лаповом и учинила га важним железни-
чком чвориштем.
Идејни пројекат изградње читаве пруге биће израђен у три фазе, а тим темпом ће бити извођени и радови. Очекује се да радови буду окончани 2029. године, собзиром на потребу израде пројектне документације, издавања грађевинске дозволе