Slovo o Lapovu

Интересорне комисије, обуци је присуствовала Данијела Вулићевић, дипломирани дефектолог – логопед. Чланови комисија који су похађали ову обуку добили су могућност да у оквиру надлежности ових општинских тела могу да препознају прилику или потребу да предложе асистивне технологије (АТ) за дете/ученика коме је потребна подршка, као одговор на препознате потребе, ијили да користе друге услуге Ресурсних центара (РЦ), као што је, на пример, подршка редовним школама.

Иначе, Ресурсни центри пружају следеће услуге: обезбеђивање помоћи и подршке читавој породици у којем је детету потребна мера додатне образовне подршке; процену, избор и коришћење асистивне технологије; одржавање и трансфер асистивне технологије. У оквиру првеуслуге, планирају сеактивности и прави програм додатне подршке. Затим се прилагођава стратегија учења потребама и могућностима детета. Следећа етапа је прилагођавање дидактичког и наставног материјала, након које се развија и имплементира план транзиције и на крају се прилагођава окружењеу којем дете борави. Када је у питању одржавање и трансфер асистивне технологије, на-

јпре се врше процена и избор адекватне

Фото: Данијела Вулићвић

16

Фото: Данијела Вулићвић

асистивне технологије, па само њено обезбеђивање, а потом и примена. Након тога, асистивна технологија се прослеђује деци, ученицима и одраслима и води серачуна о њеном одржавању.

Ево листе установа образовања и васпитања са статусом Ресурног центра: Основна школа за образовање ученика са сметњама у развоју „Миодраг В. Матић, Ужице; Основна школа „Бранко Пешић“, Београд; Основна школа ,6. октобар“, Кикинда; Школа за основно и средње образовање „Мара Мандић“, Панчево; Школа за основно и средње образовање са домом ученика „Милан Петровић, Нови Сад; Школа за основно и средње образовање са домом ученика „Вук Караџић“ Сомбор; Школа за основно и средње образовање са домом ученика „Бубањ“, Ниш; Школа за ученике оштећеног вида „Вељко Рамадановић“, Београд; Школа за основно и средње образовање „Вукашин Марковић“, Крагујевац; Школа са домом за ученике оштећеног слуха и говора „11. мај, Јагодина; Школа за образовање ученика са сметњама у развоју „Радивој Поповић“, Земун; Школа за образовање ученика са сметњама у развоју „Светомир Бојанин“, Суботица и Школа за образовање ученика са сметњама у развоју „Косовски божур“, Косовска Митровица.