Spomenica dvadesetpetogodišnjice srpskih državnih železnica : od 3. septembra 1884 do 3. septembra 1909. god.
17
Према овом, гледишту, састављана је под .| приложена прва таблица по којој би се имао саставити персонал у самом железничком одељењу.
У овом одељењу вршили би се-сви послови железнички, али док се железница гради, потреба је да нарочито за то одређени персонал води у пољу непосредан надзор над самим грађењем, који се персонал сматра као саставни део железничког одељења.
У практици показало се као корисно, да се при грабењу железнице, главни и непосредни надзор у пољу повери једном лицу са потребним техничким персоналом за извесне дужине пруге. Водећи рачуна о положају и тешкоћама наше линије, ја налазим, да би најцелисходније било да се цела пруга подели на четири инспекције и то: прва од Београда до В. Плане, друга од В. Плане до Сталаћа, трећа од Сталаћа до Ниша и четврта од Башта до српско-турске границе. | Стан прве инспекције био би у БЕТИ друге у Јагодини, треће у Алексинцу и четврте у Лесковцу.
У свакој опет инспекцији може се водити надзор на три разна начина и то:
1. Да се сваком инспектору прида довољан број персонала, који би од времена на време излазио на линију, а само за врло тешке партије да се одреди нарочито лице за вођење непосредног надзора;
2. Да се персонал сваке инспекције разреди на линији, али тако, да одређене дужине буду у пне између 12—20 километара према тешкоћама у терену; :
3. Да се свака инспекција подели на неколико већих секција а ове опет на подсекције.
По првом начину, надзор би био доста слаб а највећа
му је мана нарочито та, што би више лица у разним временима надзор водило над једном истом грађевином.
Трећи је опет начин гломазан и с великом преписком
скопчан. С тога је у другој таблици стављен персонал за надзор у пољу по другом начину.
У закону о регулисању положаја техничких грађевинских чиновника, од 18. Јануара 1880. год. одређена је систематска годишња плата само за нижи персонал желе-
Споменица
Уз