Spomenica dvadesetpetogodišnjice srpskih državnih železnica : od 3. septembra 1884 do 3. septembra 1909. god.
34
а други из Ниша. Због много света који је нагрнуо да се вози првим возом, сви су возови тога дана били у задоцњењу. После неколико дана, 15 Септембра отворен је и саобраћај са робом.
Према томе 15 Септембра 1884. г. отворена је на нашим железницама потпуна експлоатација.
Први директор експлоатацаје. француског друштва био је Фраде, потом Амиљо, па Рабинек, па Латур — де — Бри и последњи г. Фине.
(Одмах идуће 1885. г. друштво за експлоатацију регулисало је своје чиновнике издавши им декрете. Било је две врсте декрета, један је био за Србе чиновнике а други за чиновнике странце.
Декрет за чиновнике Србе гласио је:
Постављање (Соти5510п)
На мој предлог постављени сте за сталнсг чиновника експлоатације као шеф 27. станице са годишњом платом БН дин. од ...... 1885. г. — Ви сте обвезни да посветите цело ваше време вршењу дужности а но можете примити никакав други посао, који не спада у делокруг службе.
Друштво има право да вас из ма ког узрока и кад год за нужно нађе отпусти из службе, у ком ће случају ис платити двомесечну плату у име награде.
Ви не можете бити отпуштени без решења комитета и само због велике кривице или телесне неспособности, Међутим очекујући решење комитета, директор скеплог тације може удаљити вас од дужности, и обуставиће вам се плата онога дана кад буде проглашено ваше отпуштање.
Ако би намерили дати оставку, то морате о томе друштво известити најмање један месецу напред. У овом случају немате право на никакву награду и плате ће вам бити исплаћена само до оног дана кад из службе иступите.
У Београду — 1885. - Директор експлоатације Видио и одобрио Латур. — Де — Бри с.р. Директор компаније " А. Фере с.р.
А. Фере с. р. (Ови су декрети били написани на српском и француском језику.