Spomenica dvadesetpetogodišnjice srpskih državnih železnica : od 3. septembra 1884 do 3. septembra 1909. god.

36

управе, ја ћу споменути само неке важније догађаје који су од интереса а који треба овде да се спомену:

___ 2. Априла 1889. г. пуштен је први дворски воз Београда у Ниш:

29. Априла 1865. г. пуштен је први војни воз од Београда у Ниш;

1. Маја 1882. г. уведени су први пут возови за шетњу Београд — Топчидер;

28. Маја 1662. 2. уведен је у саобраћај први воз „Оријент — Експрес“ од Београда до Ниша;

23. Фебруара 1866. г. отворен је саобраћај за путнике на прузи Ниш — Лесковац;

6. Марта 1686. г. отворен је саобраћај за робу на истој прузи;

4—'5 Априла 1866, г. прекинут је саобраћај возова на прузи Београд — Ниш, због поплаве код Греача, Су повског моста и код Ћуприје;

1. Септембра 1686. г. отворен је целокупан саобраћај на прузи Лесковац — Врање;

10. Новембра 1686. г. отворен је целокупан саобраћај на прузи В. Плана — Смедерево;

1. Јануара 1887. г. отворен је саобраћај за путнике на прузи Лапово — Крагујевац;

3. Марта 1667. 2. отворен је саобраћај за робу на истој прузи:

1. Јуна 1867. г. отворен је целокупан саобраћај на прузи Ниш — Бела Паланка;

0д 11. Октобра до 1. Новембра 1888. г. био је пре-

кинут саобраћај преко раљског вијадукта због срушеног моста;

од

6. Маја 1888. 2. отворена је веза са Турском у Ристовцу за целокупан саобраћај;

1. Августа 1668. г. отворена је веза са Бугарском у Цариброду за целокупан саобраћај;

21. Маја 1689. г. експлоатацију српских железница одузима државна управа из руку француског друштва.

(Од тога дана на нашим железницама наступа други период живота и експлоатације.