Spomenica dvadesetpetogodišnjice srpskih državnih železnica : od 3. septembra 1884 do 3. septembra 1909. god.
36
управе, ја ћу споменути само неке важније догађаје који су од интереса а који треба овде да се спомену:
___ 2. Априла 1889. г. пуштен је први дворски воз Београда у Ниш:
29. Априла 1865. г. пуштен је први војни воз од Београда у Ниш;
1. Маја 1882. г. уведени су први пут возови за шетњу Београд — Топчидер;
28. Маја 1662. 2. уведен је у саобраћај први воз „Оријент — Експрес“ од Београда до Ниша;
23. Фебруара 1866. г. отворен је саобраћај за путнике на прузи Ниш — Лесковац;
6. Марта 1686. г. отворен је саобраћај за робу на истој прузи;
4—'5 Априла 1866, г. прекинут је саобраћај возова на прузи Београд — Ниш, због поплаве код Греача, Су повског моста и код Ћуприје;
1. Септембра 1686. г. отворен је целокупан саобраћај на прузи Лесковац — Врање;
10. Новембра 1686. г. отворен је целокупан саобраћај на прузи В. Плана — Смедерево;
1. Јануара 1887. г. отворен је саобраћај за путнике на прузи Лапово — Крагујевац;
3. Марта 1667. 2. отворен је саобраћај за робу на истој прузи:
1. Јуна 1867. г. отворен је целокупан саобраћај на прузи Ниш — Бела Паланка;
0д 11. Октобра до 1. Новембра 1888. г. био је пре-
кинут саобраћај преко раљског вијадукта због срушеног моста;
од
6. Маја 1888. 2. отворена је веза са Турском у Ристовцу за целокупан саобраћај;
1. Августа 1668. г. отворена је веза са Бугарском у Цариброду за целокупан саобраћај;
21. Маја 1689. г. експлоатацију српских железница одузима државна управа из руку француског друштва.
(Од тога дана на нашим железницама наступа други период живота и експлоатације.