Spomenica dvadesetpetogodišnjice srpskih državnih železnica : od 3. septembra 1884 do 3. septembra 1909. god.
У току тога времена било је шест директора г.г. Димитрије Стојановић, Миливој Јосимовић, Коста Протић, Микаило Богићевић, Јован Станковић, и П»т. Мика Поповић, од којих је Стојановић био з пута, Јосимовић 4 пута а О- Поповић је по други пут директор.
__Помоћници директора били су г.Г. Никола Станковић, Миливој Јосимовић, Едуард Надлер, Михаило Крстић, Влада Марковић, Милан Милашиновић и Светозар Недељковић. Од којих су Јосимовић п Марковић били по два пута.
Од одузимања експлоатације у државне руке, стање на нашим железницама стоји овако:
Саграђене су ове нове пруге:
Пруга Београд — Сава—Кланица стварна дуж. 8.5 килом.
„Ћуприја— Сење = 30.8. . Ћићевац – Св. Петар [а а она ___Младеновац Аранђеловац ,, ОИ „Св. Петар—Бела— Река 3 Ат, „ Забрежје— Ваљево – Тон „Сталаћ – Крушевац -- 147 |,
| Свега 175.2
У раду су пруге: Крушевац— Чачак Ужице стварна дужина 219.0: килом.
Аранђеловац — Лајковац " а 424 -
Параћин —Зајечар—Вражогрнце 5 112.8
Прахово - Вражогрнце Зајечар 5 71.9 4 > Свега 448.0 -
За време државне управе
отворено је нових железнич“ ких станица и постоја:
На прузи Београд—Инш 15 стан. и постоја Ниш—Цариброд 5 Ниш-—Ристовац 4
н „_В. Плана – Смедерево 2 одн јин
4 .„ _ Лапово Крагујевац | а а
__ Младеновац— Аранђеловац, ИЕ .
Н „Ћуприја Сењ. рудник а М
Е Београд Кланица а НЕ
5 . _ Забрежје Ваљево | ЕУ .
Сталаћ— Крушевац
саликско
и е + Свега: 49 стан. и постоја