Spomenica dvadesetpetogodišnjice srpskih državnih železnica : od 3. septembra 1884 do 3. septembra 1909. god.

44

особља. За време државне управе железничари су створили себи новчану Задругу која данас долази у ред најбољих и најкулантнијих новчаних завода у Србија, са капиталом од преко пола милијуна динара, а код које сваки железничар, члан ове Задруге, може себи - у случају потребе — наћи материјалне помоћи. Сем тога, ова железничка новчана Задруга има своја два одељења: одељење за намирнице, храну, одело и обућу и помоћни фонд за потпомагање породица умрлих железничара и сахрану оних који нису осигурани државном помоћу. Затим је под управом државне експлоатације створено Удружење железничара за интелектуално развиће њихово. Сваки железничар може бити члан овог удружења.

Па и на књижевном, стручном пољу, за време државне управе истакли су се неколико и старијих и млађих железничара. За то време излазило је и неколико железничких стручних листова као: „Саобраћајни Весник“ „Железничар“ и „Железнички Гласник“ и најзад данас излази „Српски Железничар“ орган Удружења железничара. Но у току двадесет и пет година од отварања железница, смрт нам је покосила многе другове, чија имена нам ваља данас споменути на засебном месту.

У другој струци од питомаца белгијанаца налазе се Никола Нушић и Жак Штерн; у пензији, од белгијанаца железничара су Никола Јовановић и Ђока Радошевић. 1тајстарији железничар који се данас налази у акшивнмо) служби железничкој јесте г. Виљем Бадер управник управе за грађење нових железница, а најмлађи је омај последњи приправник, који је примљен у служби пре данашње прославе. Најзад нека ми је допуштено споменути овде данашњу железничку Дирекцију, коју састављају: Директор државних железница г. Др. Мика Поповић;

Помоћник директора г. Светозар Недељковић;

[. одељење — опште

Шеф, заступник начелника, г. Евжен Дероко инспектор: тарифског одсека, г. Јелачић Павловић в. контролор; санитета, г. Др. Мита Поповић;

правни референт, г. Живан Станковић,

У,

»)