Srpski književni glasnik

УМЕТНИЧКИ ПРЕГЛЕД. СИМФОНИЈСКИ КОНЦЕРТ у MW. С. НАРОДНОМ ПОЗОРИШТУ.

У последњем симфонијском концерту београдског оркестра, под управом Г. Биничког, одевиране су, поред других страних, и две нове оригиналне композиције наших музичара. У првом делу програма био је еимфонијеки „Скерцо“ Г. Пере Кретића а други одељак отпочет је увертиром за. музичку драму „На уранку“ (од Г. Ст. Биничког, досад још неприказану на позорници). Ми ћемо, и преко реда програма, на првом месту проговорити о

овим двема новим композицијама.

Г. Пера Кретић појавио се у овој прилици први пут пред београдску публику и то са једном значајнијом оркестралном композицијом.

Своје музичко образовање почео је и довршио Г. Кретић на бечкој консерваторији у одсеку проф. Р. Фукса. изучавајући поглавито композицију M остале теоријске предмете који су са овом у вези. Али поред тога. бавио се и практично оркестром, а. најбољи доказ таква рада пружа нам његов. полифоно-оркестралан „Скерцо“, који је Г. Кретић пзрадио 28 завршни школеки испит. Скерцо Г. Кретића. рађен је за велики оркестар, и према томе треба га сматрати у овом случају као један саставни део симфоније. Скерцо је подељен у два дела, а на крају додата. му је кода. У првом делу доноси у О то!-у лепу и изразну тему; њу интонира сложно и снажно цео ој)кестар, а у брзом темпу продужава се даље обрада у вешто израђеним имитацијама. које изводе наизменце поједине груџе инструмената. Други део, трпо, у паралелном О Фиг-у, насупрот првом, са мирном и благом мелодијом а. у споријем темпу, израђен је у форми малог ронда са веома оригиналним евршетком. Г. Кретић оставља, да. једна. облигатна. виолина. контрапунктира теми, коју тихо доноси цео оркестар. Не мање интересна је и кода