Srpski književni glasnik

856 Српски Књижевни |ЛАСНИК.

наследио! Каква је та брзоплета и беспаметна готовост претпоставити одмах у противника незнање, а ни тренутка не помислити је ли бар то незнање могућно Колико треба имати доброга мишљења о себи а рђавога о другима па тако што помислити2 А колико треба имати неуздржљивости па то одмах и рећи» Какве су то на: рави у критици које уводи Г. Станојевић !

Кад човек већ не види да нема право, он бар треба да је васпитан па да своју мисао скромно каже. |

9. Каткада су методе критиковања Г. Станојевића још горе. Оне су неки пут потпуно нелојалне. Г. Станојевић каткад просто истргне реченицу из текста који је објашњава, па јој даје који хоће смисао, и онда је напада за смисао који јој је он сам дао. Слично је Г. Станојевић чинио у полемици са Г. Томићем и полемици са Г. Скерлићем, па то чини и овде, у следећем примеру.

Карактеришући „Живот Стевана Дечанскога“ у зборнику архиепископа Данила, ја сам у својој књизи рекао да у њему „нема нигде примера ни изрека из библије да заустављају причање и развлаче дело, као што је то случај с пређашњим биографијама Данилова зборника; причање увек шече живо, непрекидно, с много иншереса“ (стр. 50-51). Замерајући овој реченици, Г. Станојевић је не наводи целу, него само неколико првих речи њених, које тако издвојене сасвим друкчији смисао имају, па ме онда напада за то. Он каже: „Г. Поповић на два места тврди да у Животу Стевана Дечанског нема нигде примера ни изрека из библије (стр. 50). То је сасвим нетачно“, и онда као доказ додаје: „јер у тој биографији има навода из св. писма као и у другим биографијама (у првих шест реда има четири навода!“ (стр. 54-58). Он, дакле, од целе моје реченице, која казује једну мисао, вади само оне речи: „(у животу Стефана Дечанског) нема нигде примера ни изрека из библије“, које казују другу, мени туђу мисао, и онда ме напада за ову другу.

Шта је овог Каква је ово критика» Па ја нисам ни помислио рећи да у биографији Дечанскога нема никако