Srpski književni glasnik

| "ЕРИ | | У | ПОЛИТИЧКИ ПРЕГЛЕД. ЈАДРАНСКА ЖЕЛЕЗНИЦА. — МАРОКО. — МАЛИСОРИ. 4 У питању о грађењу јадранске железнице учинио

се један корак напред. Турска влада је пре кратког вре3 мена одлучила да приступи грађењу железница по Ото| Ц манској Империји у дужини од 2000 километара. Међу | тим железничким путевима налази се и онај који би ве. | зивао Србију, преко турске тероторије, са Јадранским Морем. По тој одлуци приступиће се одмах проучавању и трасирању те пруге. Како је било у Турској два-три пројекта за ову пругу, за коју су се заузимали разни фактори, подједнако јаки и од утицаја, то је Велики Везир нашао једну средину. Српски пројекат је био да јадранска железница иде од Мрдара преко Липљана на Штимљу, Призрен, па Дримом и Фани Фогел на СкадарЉеш и Сан Ђовани ди Медуа. Пројект турскога Генералштаба био је да Јадранско Море веже за пругу Ристовац—Солун код Скопља, с тим да нова пруга иде од Скопља на Тетово, Гостивар, Дебар и Драч или Скадар—Сан Ђовани ди Медуа и од Дебра на Битољ и Авлону. Траса, која ће се почети изучавати у току ове јесени, обележена је у одлуци турске владе овако. На српској граници код Мрдара турске железнице везаће се са српском железницом. Од Мрдара, пак, ова пруга би ишла на Липљан можда и на Приштину, одатле са-_ дањим призренским путем на Призрен. Од Призрена на Дебар, од Дебра долином реке Мати на Сан Ђовани ди