Srpski književni glasnik

Политички ПРЕГЛЕД. 217 Медуа. На овај начин учињено је скретање на југ од Призрена ка Дебру. Од Дебра се мисли створити један војнички, економски и политички центар. Са колико се разлога и права ово чини, казаће инжињерска проучавања ове трасе од Призрена на Дебар. Дебарски басени јесу врло плодне висоравни богате шумом, испашом, може бити рудним благом, али и врло тешко приступачне. Докле се до њих дође железницом треба савладати многе теренске тешкоће.

Од других пројектованих пруга, које је обухватило решење Министарскога Савета, налази се и пруга: Битољ—Ресан—Охрид и Дебар. Поред ове још и пруга која би везивала бугарску границу око Ћустендила са „пругом Ристовац— Солун; она би, по свој прилици, ишла од Деве-Баира кроз Осоговију на Царево Село (Султан Тепе), па онда Старом Реком на Кочане, одавде долином Брегалнице на Штип и Криволак или Грацко. Од једнога од два места, по свој прилици од Венецијано Грацко, била би проведена пруга до Прилепа, а одавде до Битоља. Поред ових пруга ушло је у комбинацију и грађење медуанскога пристаништа.

Проучавање пруге и грађење пристаништа у Сан Ђовани ди Медуа поверено је француском друштву из Цариграда Кеое Оепегаје де5 Сћепипз де [ег оботапз. Друштво се обавезало да за шеснаест месеца доврши проучавање железничких пруга у Европској Турској. Сем овога оно мора у истоме року да поднесе планове и предрачун за грађење ових пруга, а турска влада може, ако нађе да су цене за њихово грађење велике, да објави конкурс и позове друге за грађење ових пруга. Ако друштво не буде дало најповољније услове, онда ће му се за извршено проучавање дати накнада, 700 динара по километру. М

По свој прилици да ће у току рада бити још тешкоћа, које ће потицати нарочито од садањега Друштва Источних Железница, које има неке повластице у питању о грађењу железнице од српске границе до Приштине и