Srpski pčelar

Вук и Даничиб биљежо воља, генитив воље са значсњем гуша код пернате жнвотиње Није ми познато, да се гдје говори и воље номинатив, а генетив воља, зато сам у примједби у пређашњем броју „Српскога 11челара“ и запитао г. С. Вуксана „Зар не претраживањем ластавичине воље? и Ово је одговор на питање једнога марљивога читаоца „Српскога Пчелара“, који каже у својем писму „да је Вуксан правилно написао, јер је 1. падеж воље, а други воља и . Ако се и тако заиста гдје говори, онда има и г Вуксан право. 7 Ungarische Biene у 6р. 11. пише школски директор Виктор Манц о пчеларској изложби у Руми и не може доста да је се нахвали. Каже, да је изложба сјајна била и аранжери могу с поносом гледати на своје дјело и заслужују највеће признање. Ова година уопће није била добра за пчеле у нашој монархији. У крањској је била сасвијем рђава година за пчеле, па тако је и у сјеверној Моравској и по гдјекојим крајевима Шлезије« Напротив пак у Приморју, Чешкој и Буковини била је паша за пчеле добра, а по гдјекојим мјесгима и ванредно бујна. На мртвој пчели може се познати од чега је умрла. Ако је пчела пустила жаоку другој пчели, онда на мртвој убоденој пчели видјећемо раницу између другога и трећега прстена. Ако је пчела умрла од срдобоље. онда ће јој битп надувен стражњи труп. Ако су мртвој пчели раширене стражње ноге, онда је умрла од глади или од хладноће. Ако је у мртве пчеле опруженм рилица, онда није могла да дохватп на капхе меда. Слабаи и изнемогла пчела, која се једва вуче између мртвих пчела казује, дајерђава храна у кошници Br. Brtnnich; Згушвававе меда не бива испарававем у кошници. То је ненаучна прича. Згушњавање течнога меда бива у желуцу пчелињу, где вода прелази у крв пчелињу н тамо од чести респурацијом, а од чести иштрцавањем пзлази пз тијела пчелињега. Иштрцавање бива помоћу жлпјезда у гузном цријеву. Исправак. У пређашњем броју „Српскога Пчелара“ на стр. 172, а у примједби уредниковој стоји: „Пуцали смо из пушке на њих“, а треби да стоји: Пуцало се на мојем пчелињаку из пушке на њнх“. На стр. 164. у 2. реду од доле треба вазе (бокали) а не вазне., на стр. 166. у 4. реду од горе треба на доњој етепеници а не на десној, на истој стр. у 8. реду од горе треба Роман а не Соман.

195