Srpski sion

бр. 22.

„СРПСКИ СИОН."

С тр . 339.

Власт Лисанијева иростирала се не само на Халкиду већ и на Авилу Антиливанску. Птоломеј у својој „ГеограФији" 17 назива тај град „Авила Лисанијева", вероватно ио имену тог малог цара, да би га оделио од другог града истог имепа. Те према томе од горњег града и долази назив Авилина, што је Лука употребио. 18 Развалине тога града пронађене су пре кратког времена, и идентитет истога са старим гра дом Лисанијевим несумњиво је доказан и признат, особито иомоћу натписа на споменицима. Град је лежао на путу из Балбека у Дамаск, на најлешнем месту Ливана, на ушћу, где река Барада оставља долину Зебдани, излива се у уско ждрело, па тече даље знаменитом граду Дамаску ; 17 Рк>1ет., V, 14. Ј. Флавије је тако исто назива (Ап4. XIX, V, 1), да би је оделио од других Авила. Авила или Абила означује долину, и тај навив био је довољно познат. Упореди : Авел-Бет-Мааг или Авел 2 цар. XX, 15—18; Авел Ситим, Број. XXXIII, 49; Авел-Мехол, 3 цар. IV, Г2. Аве.т ,је то исто што и Авила (у Вулгати [као и у руском нреводу] приведени називи потпуно се слажу са јеврејским Значењем). 18 Лука III, 1: кчаосЛом ттј? 'АЈЗЛ тјугј ? тгтрар/оЈУ/то;. (Наст;

коме даје обилну воду, која сачињава лепоту његову и богатство. Стара Авила сада се зове Суквади-Барада и налази се једанаест сати од Балбека а шест сати од Дамаска. Садашње село окружено је плодовитим усевима, а лежи наједном обронку,где онет у долини тече Барада, која се вијуга по узаној долини, окружена високим стрменим стенама, одакле као што изгледа нема излаза. Главне развалине прастаре Авиле, и силне гробнице налазе се на противном брегу, 19 и те су развалине и гробови до сад сачували спомен о свом старом назвању. Сада се називају Иеби Авел. 20 19 ВоМпвоп, 1-Ја4ег ВШЈса1 Везеагоћез т Ра1еаИпе, т 8°, ВопДоп; 1856, 478—484; Сћаиуе4 е1 18атћег4, 8упе, Ра1е84те, 627; Ваес1екег,. Ра1е8Мпе е! 8упе, 576; Кепап, Метоћ-е аиг 1а с^упааИе <1е8 Бувапјав сГ АШепе у Метоћ-ез с1е 1' Аеасћмте <1е8 1п8сир(;1оп8, 1. 67, XXVI, раг1. II, 49. Маг^иагсИ, Кбт18еће 84аа48Уегта1Мп§ књ. I, стр. 243 — 245. 20 Неправилно тумачење речи Авел, допуштало је, да се мисли да се ту иалази гробница иророка Авеља, сина Адамова, а међу тим Авел овде ништа друго не вначи, доли Авила. Иид. Коћтаон, Гл^ег В№Неа1 Кезеагсћев, стр. 481—482. авиће се).

ГДЕ ЈЕ ИСТИНА ? Беседа оца Августина од Монте#ељтра, С талијажког иревео Илија ШумановиЂ, свршени богослов.

1%§ш)адатак је ове моје беседе, да вам она каже и докаже, како је нужно смртнима ^зУШ^/старати се, да им у животу буде једини путевођа: Истина, која ће им осветлити стрме путе њихова битисања. Истииа, она неугасива луча, коју је Божја благост ужегла, да расветли густу помрчину блудња и настраности човекове интелигенције. Истина, она чиста и света Божја службеница, што изађе из духа Творчева, као што је, ио причању поганских несника, некад искочила Минерва из чела Јупитрова. Истина, она вечна исиха, онај неисцрпиви извор знања и сазнања, оно једино правидо лепоте, коју преодевају разни најодабранији облици вештина У нашему друштву налазе се два табора, који су међу собом одељени и подељени, а то су: богати и сиромаси. Једни у својој гордости одбацују сваки идеал; други су прави војници Христови. Па овима потоњим и обраћам ја сву своју мисао. А осећам се преплављен од неке дубоке

ббли и неке неизрециве туге; ражалило ми се рад оних нрвих, па се молим за њих. А беше некада дана, кад и ја бејах у друштву грешника тих; но моја срећа хтеде, те се повукох оданде у овај живот поправљања. И сада, одевен у ову евету ризу, хоћу да се узвисим и ја до Њене висиде, те да и ја принесем своје зрнце праха за подизање узвишене зграде Истини. То је мој задатак, кога сам се латио у славу религије хришћанске, те ћу бити сретан и пресретан, ако ме је Господ за то умудрио и одредио, да узмогнем својим слабим силама припомоћи победи Истине. Ја не знам, хоће ли ми то бити дано; али то знам: да свом душом својом тежим за Пстнно.м, и, да се она сија као најсјајније сунце У чему леже зле стране данашњег модерног друштва? У: презирању истине. А човек је створен ради истине. Истина је