Srpski sion

О тр . <70.

Свота за накнаду за сваки по.једини манастир износи 50 Фор. 58 н. а. вр. Према том се ставља у дужност славном: архидијецезалном административном одбору, да унраве строго уиути, да горњу нредујмљену своту реченој благајници без одла1'ања ношаљу оа ознаком, на што је шаљу. Односни део овдашње одлуке у обзиру горњих књит у осталом овако гласи : Што се тиче упитних књига упутити писарницу саборског одбора, да у свакој књизи изнутра на нрвој корици означи број страна исте књиге и провукавши сходан канап крајеве истога печатом саборскога одбора на корици тој утврди, с тим, да народиоцрквени тајник има број страна у име саборског одбора оверовити; тако оверовљене књиге унравама манастирским из архидијецезе преко надзорништва нар. цркв. добара, осталима управама преко надлежног епархијског админ. одбора доставити с упутством, да се књиге управама ма настирским благовремено доставе тако, да их могу са 1. јануаром 1895. по новом календару ночети прописно водити; упутити надзорништво нар. цркв. добара, да за архидијецезу, бачку и будимску епархију један дан у Крушедолу ман., за темишварску и вршачку епархију један дан у .једној од епискоиских резиденција у Вршцу или Темишвару и један дан за пакрачку и горњо-карловалку епархију у епископској резиденцији пакрачкој благовремено одреди и благовремено иозове настојатеље односно намеснике манастира дотичних епархија и (у архидијецези још уз уручење књига) исте у вођењу књига поучи и односно пут и начин вођења им иокаже тако, да до 1. јануара 1895. по нов. кал. може свака поједина манастирска управа по могућству тачно и иравилно водити новозаведене господарске књиге; путем надлежних епархијских админ. одбора уиутити управе манастирске и односно настојатеље, да своје намеснике на иозив надзсрништва нар. цркв. добара пошљу к истоме на заказано време ради наставе у вођењу књига;

В р . 49

позвати надлежне епархијске админ. одборе, да строго наложе подручним својим уиравама манастирским, да воде књиге тачпо, чисто и читко са забраном, да се у књигама штогод брише (радира), што је већ увсдено, наређујући, да се погрешна ношта са два највише три линеална иотеза тако превуче, да написано још увек читко остане; даље да се свако издавање ијш примање односно сваки догађај у иметку има онога истога дана укњижити, без обзира на величину и значај његов с тим додатком, да за вођење књига иије одговоран само намесник, него и наетојатељ, усљед чега се у књигу може увести само оно, што је овај одобрио; даље да сваки настојатељ има бар сваке недеље једанпут прегледати све књиге и ову чињеницу, својим потписом у свакој књизи засведочити; упутити под једним све надлежне епарх. админ. одборе, да учинејасно расиоложење да се изводи односно преписи свих књига сваке годишње четврти осим иоследње, саборском одбору достављају с тим додатком, да се одадве одмрх имају надзорништву нар. цркв. добара иослати на преглед и евеитуално извештај ; дозволити, да се осим зготовљених одобрених госиодарских књига заведе још и књига : „наручбина" и књига за држање евиденције активних и иасивиих дугова; овластити исто надзорништво, да може у допуну горњега наручити још у штампарији и новчани дневпик и надничарске листине. Усљед свега тога се уиућује славни архидијецезални админ. одбор, да без одлагања потребну одлуку донесе и сходна расположења учини, да се овдашњим горе изреченим наредбама, у колико се надлежиости славпоистога тиче, у свему тачно и на време за доста учипи с тим даљим позивом, до о учињеном расположењу саборском одбору у своје време извештај поднети има. Из седнице срп. прав. нар. цркв. еаборског одбора, држане у Карловцима 7. (19.) октобра 1894. год.

„СРПСКИ СИОН."

& НЕЗВАНИЧНИ ДЕО. КРИТИКА ОБМАЊИВАЊА. Поводом извештаја о стању српских на- 132. броју над сувишком клирикалног фонда, родно-црквеиих фондова за г. 1893. орган који би се, по његовом знању и разумевању, либералске опозиције наше уздахнуо је, у своме могао на много шта употребити, а на што га