Srpski sion
НЕДЕЉНИ ЛИСТ ЗА ЦРКВЕНО - ПРОСВЕТНЕ И АВТОНОШНЕ ПОТРЕБЕ СРПСКЕ ПРАВОСЛАВНЕ МИТРОПОЛИЈЕ КАРЛОВАЧКЕ. СА БЛАГОСЛОВОМ СВЕТОГ СИНОДА власник: • уредник: Њ. Светоет Српеки Патријарх Георгије. Протојереј Јован Јеремић. II.... . 11.... I ■ ч Ш1 ■ 1111II. III »ХП ,,,, III |.'|"| ||" ■"■ ||ц III Ј Ср. Карловцима у недељу 29. септембра 1896.
Кратки преглед најважнијих писаних литургија. (по катанскож ii др.) (Свршетак) «) Западне литургије грчкога типа. Ово су тако зване народне литургије. 1.) Најважнија између свих заиадних литургија како због особите блискости облицима евхаристичког богослужења, источниљ, тако и због свога утзцаја на, , остале занадне, јесте галиканска литургија, која се зоре галском за разлику од млађе галиканске. Њој сасвим сродна је гтанско-готска. Прва је употребљавана у северној и средњој Галији пре доласка Франака (497. год.), а друга у јужиој Француској и у оном делу Шпаније, којим су овладали били северни Готи (418. год.) и пре доласка ових као п за време владања истих у тим крајевша. Због велике сродности обе могу се сматрати као једна галско-шианска,
Судећи по њиховој садржини и језику 43 морале су постати још за време гоњења (дакле пре 312. године) у Галији, с којом је Шпанија онда у тесној свези била;- а судећи по саставу молитава, главним мислима (врло сроднима са појединим мислима грчких отаца прва три века) и неким караксеристичним речма, које се налазе у грчким молитвама (н. ир. ЕиећашНа, рагас1у88И8, ргоГеИа, тагЈупит, Тпа(1е8 или Тпав и др.) оправдава се претпоставка, да су иоменутој литургији при састављању молитава служили за узор грчки обрасци. Држе да је састављач ове литургије морао бити свети Иларије епископ Пиктавијскв (умрво 366. године), који је дуго живео на истоку и у опште је познат са своје љубави ирема источној цркви. 44 2.) Галиканска литургија. То је нацио43 Језик у њима је из периода предаза од клаеичког к романском диалекту, те је у њему наћи еоденизама и варваризама, као што се писадо од Ш. до vii. века. 44 СобранЈе, IV. 66, 67.