Srpski sion
С тр . 380.
„СРПСКИ
сионл
В р . 24
избегли не преостаје нам ништа друго, него да на, горње иитање одговоримо са — јесте т. ј. Христос је својим „благословом" претворио хлеб у истинито своје тело, а вино је својом и хвалом" иретворио у истиниту крв своју, тако да је он говорећи ученидима својима: „ово је тело моје . . . ово је крв моја" само истину говорио, те су апостоли доиста јели тело и пили крв Христову. Дошли смо, дакле, до тога уверења, да су аиостоли под видом леба и вина јели истинито тело и иили ираву крв Христову, а не тек само слику и нрилику тела и крви Хрпстове. Полазећн даље ставићемо друго ннтање: је ли за човеково спасење нужно да једе истинито тело и ннје праву крв Христову ? или је зар за његово снасење доста и довољно, да он једе слику тела Христова — нрости хлебац, и пије само прилику крвн Христове обично вино ? И на ово цитање могући је двојаки одговор: јесте или није. Ако — јесте, т. ј. ако је за човеково снасење нужно, да он једе истинито тело и ираву крв Христову. јер му сама слика и прилика тела и крви Христове, прости лебан, и обично вино, ништа користило и помагало не би: није ли онда и одвише јасно, да су сви хришћани после апостола, дакле да смо дужни и ми данас јести истинпто тело и пити праву крв Христову, те да ми и дан-дани једући видљиви хлеб и пијући видљиво вино у самој ствари једемо истинито тело, и пијемо саму крв Христову? А ако није, т. ј. ако за човеково спасење није нужно, да он једе истинито тело и пије ираву крв Христову, јер му је ради спасења доста и довољно, да једе само прост хлебад и пије обично вино, као слику и прилику тела и крви Христове: онда је опет питање: зашто је Христос давао својим ученицима, да једу истинито тело и пију ираву крв Његову? и каква је то била голема невоља, да Христос нретвара ирост хлебац у своје истинито тело, и обично вино у праву крв своју, кад је могло и без тога бити, кад су се апостоли могли снасти једући нрост хлеб и пијући обичпо вино, као слику и прилику гела и крви Христове? Апостоли Христови, да би се спасти м.огли морају да једу истинито тело и пију крв Хри-
стову: а ми можемо' да се спасемо и самом сликом и приликом тела и крви Христове: нростим хлебом и обичним вином?!! Или смо зар ми од аносгола бољи, виши, чистији, савршенији?!! — Или се зар нама не да и датн не може само истинито тело и права крв Христова, него тек само слика и нрилика тела и крви Христове за то, што смо ми од аиостола гори, нижи, грешнији, несавршенпји ? Но шта вели Христос? „Заиста, заиста вам кажем: ако не једете тела сина човечјега н не нијете крви његове, не ћете имати живота у себи." (Јов. 6., 53.) Што овде прво приметити треба јесте то, да Христос овим речима јасно исказује п засведочава, да који год не једе тела и не иије крви сина човечјега „не ће имати живота у себи"; — друго треба- знати, да је Христос ово рекао Јудејима, оним истим Јудејима, који ће га касније на смрт осудити, на крст разанетп, те који ће дакле — ако се иокају и зажеле спасти се — не само морати, него и моћи јести тело и пити крв Христову. А ако су могли јести тело и пити крв Христову ти и такови Јудеји; зашто да онда не би могли јести тело и пити крв Христову ми, који смо, истина, велики и тешки грешници, али бар Христа на смрт осудили, на крст разапели нисмо, и који смо се због својих грехова срдачно покајали ? А да су и стари хришћани, који су живели у време апостола, а носле Христа, морали, па и могли и смели јести остинито тело и нити праву крв Христову; те да они под видом хлеба и вина нису јели и пили само слику и прилику тела и крви Христове, него само истинито тело и праву крв Христову, сведочи св. апостол Павле. Он није био у броју дванаесторице, он није био на тајној вечери, он није на тој вечери заједно са ученицима Христовим јео тело и пио крв Христову; шта више он је цркву Христову жестоко гонио, он је Христове ученике и приврженике немилиде злостављао и мучио: на инак, када се иокајао, када је у Хрисга заверовао, када је науку Христову нримио и у цркву Христову ушао — а он се не јада и не тужи, што се пре Христу обратио није, онда, када је још Христос на земљи био, ме!)у људима живео, те да је са ученицима Христовим на тајној вечери био, како би и он тела и крви