Srpski sion

В Р. 17.

СРПСКИ

сион

Стр. ш.

прочитавали, узрока ради тамо обшчина закључаетсја, а ниње обшчина њест, тако и онаја пранили сили својеја некмјели. 2. Что до церкви надлежит и в икономии монастирској исполњавали јесу, а судов и нрисуждениј никакових творили. 3. Божественаја служба (помошчију Божијеју) по всја дни бивает. 4. Церков јакоже в сем правиље гласит, непремјено содержитсја. 5. Мирским властем неотходили что тужитисја, ниже потребу имали. 6. Братија без благословенија настојателева никуду неисходили, но во близкаја мјеста без цједули, а в долшаја с цедулоју, по дваже ходити удјеже нристоит совершали јесу. 7.уСего пункта повељение исполњавали јесу. 8. Циркулара јакоже во инструкции гласит иреписивали и отнрављали јесу. Такожде нрочтохом им в 34. пунктах на љето 1733. от свјатопочившаго Арх. и Митр. Г. Викентиа Јоановића изданаја правила, и на всјаки пункт посљедует одговор како Г. Арх. тако и братства. И тако на: 1. -— 34. одговор обичан, као и код других манастира, сем 13. Јеже заповједаетсја в сем пунктје, да всја обшча будут, сие конечно отри\чут, понеже монастирскаја каси никаковија имје/јут, а такожде и братија своих имјениј мало имјејут, јакоже ексамен их гласит, а обшчежителство сие от коего в них времена установлено \било, от оного пак и разорено јест. Того ради 'никаковим начином ниње на обшчество објешчатисја могут. Ашче ли будут за добро клер и народ сие изобрести и Фундус показати и положити, неотрекутсја воспријати. 30. Ашче виногради и шливики и имајут, но всј|а приходјашчија с их плоди в нутр монастира прувбивајут, скитов же никакових содержајут. 31. Кони, седла и колесници держат, обаче на сваку) потребу монастирску невозбрањајут на послужение давати. Из вишеписатих братии, по Архимандритје хажи Захарии, соборним согласием всјех братиј наредихом первјеје. Члени 1. Јрм. ТеоФан, паки да будет намјестник, иотвердисја и наредисја. 2. Јрм. Исаија обшчаго монастирскаго духовника одредихом. 3. Члан перви такожде јрм. Исаија да будет,

втори: јрм. Теодор, трети: јрм. Антониј, четверти: јрм. Мојсеј, котори с Арх. и намјестником должни будут о всјех дјељех монастирских договор имати и промотрение. 4. Јрм. Дионисија еклисиархом опредјелихом. б. Јрм. Спиридона, типикара и магистра, као што је наведено код СоФронија јеромонаха врдничког. 6. Јрм. Павла, протоколистом наредихом, котори должен јест протоколи по Формулару јему показаному чино водити и по различију приходи и отходи манастирскија записивати. 7. Трапезаром јеродјакона Григорија. 8. Кључарем, Iостионичаром и над болницеју надзирателем Макарија монаха отредисмо. 9. Иконома Василија монаха учинихом. 8. Јулија положише сви јурамент. Написание дјаков монастирских: 1. Георгиј, дјак Хажи Захарлја Арх., р. у Иригу, љ. 12, псалтир преучил. 2. Јоан, дјак и брат јрм. СоФронија р. у Радинци мали, 13 љ. 3. Максим, дјак јрм. Антонија, р. у Новом Саду, 7 љ. 4. Григориј , дјак јрм. Мојсеја, р. у Моштаници, 13 љ. 5. Лазар, дјак јрм. Сгшридона, р. у Иригу 8 љ. 6. Симеон, дјак јрм. Исаија, р. у Јошевици, љ. 16. Написание слуг монастирских: 1. Георгији Толмач, национом Каравлах, р. у Краљеву, пришел 1748., кувар нлаћа 30 Фор. 2. Павел НенадовиА, р. у Сегедину, пришел сего љета Априла, бирош, плаћа 23. ®ор. 30. кр. 3. Јоан СтојановиЛ, р. у Ердељу у селу Семшчу, бирош плаћа 25 Фор. 80 кр. 4. Јоан ГеоргијевиЛ, р. у Ердељу у селу Ли пови, влах, пришел сего љета, бирош, туне служит. Написание прњаворцев Монастирских: 1. Вук ЂаковиЛ, родом от Ј1ики, жена Миољка, синови: Петар, Стојан, Игњат, пришел Марта сего љета. Имјеет коња 3, 3 говеда. 2. Илија ИвановиЛ, р. от Херцеговини код Никшића, пришел Марта сего љ. жена Стјепанија, деца Милија и кћер Сава. 3. Иваи Глумичић, р. от Лики из Широке куле, пришел Марта сего љ., жена Стоја. Има краву и 2 јунета.