Srpski sion
Б р . 4.
СРПСКИ
СМОН
избију из главе, да ће бити у стању Његову Светост патријарха Георптја бацпти у гевзију — јер све да су кошутовци и дошли на владу, нити би они могли, а ни хтели испунитл жељу радикалску, на задобили за то Бог те пита колико нвших владика, др. богословије, проти, свештеника у своје јато, и клањали им се или звонили им. И кад не могу, крајње је време, да се не праве смешнима и да једном помисле, шта су дужии свом народу и својој цркви, те да својеки са Његовом Светлошћу и осталим Србима слошки приону око унапређења наше цркве и школе. Оканимо се једном торања ветра капом, п вођењем велике политике. Та зар не видимо, како на све стране пропадамо, какви «е нороци шире у нашем народу, и ми у место, да их лечимо, ми га остављамо да пропада, а, уз то га увлачимо у нартијске борбе и одвра* ћамо од паметног рада. Памет дакле у главу, и не мојмо да нас потомци проклињу, као што ми данас нроклињемо оне, који при развојачењу војене крајине водише велику политику, а народ остављен сам себи, испродавао грдан део свога имања туђинцима, те нам данас и изгледа бивша војена крајина тако шарена, дочим дотле беше чисто српска. д. р.
Извештај о седници архид. конзисторије држаној у Карловцима 21. Сентембра (4. Октобра) 1905. под председништвом Његове Светости Преузвишеног Господина Георгија српског Патријарха. Саопштиће се нутем окружних протопрезвитера свим парохијалним звањима наредба кр. зем. владе у Загребу, одела за унутарње послове у предмету издавања мртвачких разгледница у случајевима потнадајућим судб. лечничком поступку с напоменом, да имаду исту наредбу у циркуларни протокол свога звања увести. — Кр. зем. влада у Загребу извештава, да је П. П. свршеном богослову поделила опрост година. Архимандрит Крушедолски Анатолије Јанковић подноси извештај, да је са Урошем Вујићем чланом архид. админ. одбора по смрти архимандрита Илариона Руварца у ман. Гргетегу канцеларију и библиотеку пок. архимандрита запечатио и инвентар састављен о стварима нађе-
ним у манастиру, на салашу као и о стварима које припадају пок. архимандриту да су архид. админ. одбору послали. — Позваће се управа ман, Р. поводом њене тужбе нротив јерођакона о. М., да имаде реченога јерођакона и остале непослушне чланове браства према њиховом греху претходно по дисциплинарним правилима казнити, а у случају поновне непослушности против таквог брата неодложно овој конзисторији пријаву поднети. — Узима се на знање правилно обављени избор јереја М. II, за пароха у Н. — Наредиће се парох. звању у Босуту, да од Његове Светости нов антиминс набави. Узима се на знање извештај протојереја Лазара Богдановића, пароха у Осеку као члана испит ног поверенства за учитељску деФинитиву о Ороју Срба и Српкиња учитељица, који су на кр. учитељској школи у Осеку у јесењем року полагали испит из учитељске деФинитиве у год. 1905. — Одбија се јереј С. М. из Б. с молбом, да му се за личног капелана постави јереј Г, Н. из С. с позивом, да своју молбеницу поткрени лекарском сведоџбом о својој неспособности за испуњавање нарохијалних дужности. — Поводом привјаве срп. правосл. парохијског звања у II. против незаконитог поступка католичког жупног уреда у Н. при прелазу прав. М. С. из П. из нравославне у римокатоличку веру, решила је ова конзисторија, да се исти М. С. из П. има и надаље сматрати припадником православне вере будући да исти није своју озбиљну намеру за иступање из православне у римокатоличку веру у два маха своме иравосл. парох. звању пријавио, како с-е то и у оба приложена дописа кат. жупног уреда у Н. видети може, као и да није ни два сведока навео, на основу којих би га података могао жупни уред у Н. у римокатоличку веру превести узев у обзир, да и кат. жунни уред горњу околност индиректно признаје. — Враћа се уток цркв. опћине у II. уиућен на МЦСавет иротив решења архид. конзисторије у ствари поделе цркв. стола у П. с тим, да питање о решавању поднашања истог утока изнесе цркв. скупштини на уважење и по том исти скушптински закључак са утоком путем ове конзисторије поднесе. — Упућује се нравоел. срп. парохијско звање у Р., да своју молбу за упуство у погледу издања нород. извеснице у сврху женидбене дозволе у матицу крштених не уписане особе пошаље високој кр. зем. влади, оделу за богоштовје и наставу уз назнаку имена