Stare srpske biografije. Knj. 1

190 СТАРЕ БИОГРАФИЈЕ,

све то беше заповест Бога мојега који влада живима и мртвим да покаже колико стекоше слободе према њему Свети и онај који нам се јавља, и задивљаваше овим знамењима и чудесима људе који чешће двоуме о правоверној вери, да буду покорни и послушни учењу њихову о Богу. Јер су знамења не вернима, него неверним, доброразумно рече божанствени апостол, добро нам је, дакле, и сад рећи с Давидом: „Преко светих који су на земљи његовој, задиви Господ вољу своју у њима. И диван је Бог у светима својим, Бог Израиљев.“= И потом се Свети подиже и отиде на одреЂени му од Бога престо првосветитељства, к цркви Христа Спаса и Бога нашег у Житчиз Црква велика, али још не беше исписана, и њу, дакле, освети, и украси и украси светом трпезом и светим моћима светих. ИМ у њој, творећи свеноћне молбе и вршећи свету службу, од ученика својих које знађаше као достојне и подобне, освећиваше за епископе, и постављаше свакога за сваку страну, називајући их апостолски учитељима, учинив све, колико требаше, с божанском влашћу освећивања. Ноћ и дан не престајаше свакога марљиво учити, говорећи им: „Ево сад, ако и не хоћасте, послушасте ме и удостојисте се божје благодети. Чусмо од старина божанственог Павла како говори својему Тимотеју, чујте, дакле, и мене сада по оном, који вам говори мојим језиком: „Епископство је добро дело, јер се труди о Богу и к Богу, и има велике почасти од првога. пастира, епископа душа наших, Христа Бога. Епископ треба да буде без порока, да је муж једне у Господу законите жене,“ да

2 По псалмима. 3 Тако је право име месту, што свакако долази од речи: жито, јер је крај родан. = У прво време Хришћанства“ епископи су били обични грађани, жењени људи. Доцније, кад је установљено калуђерство, то није могло бити. У калуђере се могло ићи после смрти женине или ако се муж и жена заветују да неће заједнички живети нпр. Немања и жена му. Е = - –