Starmali

78

„(јтармл.ш" број 7. зл 1878.

Ово би могле и многе друге нове појете о себи рећи. т. ј. да је доста кише (воде) кад „нов појета пише." При завршеткуима „ Благодарсиије," које почиње: Милостиву новосадску руку Ако има који Србин муку. С овим завршује песник свој сиев „Раздику из- ј међу дета и зиме", књигу од 35 страна. Артији се има обашка захвалност изрећи, што је тако стрпљива била. Место шетње ми смо данас бацили лак поглед на ово важно литерарно дело и имали смо толико исто уживања, као кад би се шетали новосадском баром, где има фењер и табла: „Овде се не сме ђубре бацати", а овамо је та табла и тај фењер од ђубрета скоро сваљен. Максиме Задрин, појето! Где си, да спеваш нашу сл. полицију и здравствени о дбор ?! Аб.

X м! Ја признајем да је оправдано новлачење главнога стана наше војске у Брод. Ја признајем да је лакша комуникација између Брода н Сарајева. Ја признајем да се из Брода може лакше (и безопасније) командовати на све стране. Али не признајем да се најпре у бихачку школу морало ићи да се то све научи; до тога знања могло се доћп и у бечкој ми.титарној академији. Стармали.

Са бојног поља. Што се тиче п р е м е ш т а н, а г л а в н о г с т а н а из Сарајева у Брод, јавља се, да се за сад неће цео стан премештати у Брод, него само једна п оловина, па и доцније (кад буде потребно) опет се неће премештати цео стан, него само д р у г а п о л ов и н а. („Заетава'- бр. 140.)

^ Пжтање ж одговор, Зашто неки људи венчање и сватове у тишини и миру проведу? Јер ће после венчања и сватова бити доста лар м е. Грофу Сапарију (у алоум.) Од Обоја до Добоја, три арана катарана, шућ, мућ, пурија љоскац! Један боеански циганин.

Ала је гвардијан насео! Ово се лане десило, кад су још Бошњаци наши гости били. Дође један Бонтњак, озебао, измучен, гладан и неодевен у један клостер, да потражи хришћанске милости и потпоре. Гвардијан га пре свега запита јели католнк. „Католик сан оче, то зна цело мо.је село". Гвардијан је био мнлостив човек, — он нахранп и напоји и одену Бошњака. Частио га је три дана, п кад је овај пошао, даде му на нут читаву форинту. Али изпративши га пз намастира нашао је за добро да га још једном запита, да-лн је он баш одпста к а т о л и к. Бошњак му и сада потврди да је одиста католик, јер вели: „ја сам у лику сасвим налик на моју покојну матер, а она се звала Ката. Дакле видите да вам нисам слагао, кад сам рекао да сам „като ли к".

Добар савет. Хвалила се бирташица Тина како она сваки дан ис. точи по три бурета пива. Ту се десио домишљан Н. који јој рече да би је могао научити како ће доћи до тога, да одсада сваки дан че тир бурета источи. — Ваљда четврто буре да поклонии? — Боже сачувај. Баш за новац да га источите. — Па де молим вас научите ме. — Ево видите! Ми вал увек за чашу плаћамо пуних осам новчића, а ви нам сипате у чашу три четврти од мере. Напуните нам увек пуну чашу, иа ћете тако сваки дан у место три источити четири бурета. (Није се уважило.) п.

Н атпис Умаљивање. Зашто Лука своју Анку А н к и ц о м назива ? Јербо свако своје зло Радо умаљива.

Гоеподару НеПОЗНАНОВИћУ у Осек, Ви тврдите, да је у Осеку најважнији језик н е м а ч к и у српској кући и да без тог Језика не може се бити, а мене као младога човека, који сам вам учтиво писао, крпите и исмевате што сам вам искрено исповедио, да слабо знам немачки језик. II ви сте дакле од оних, који држе, да је Осек „Фракфурт на Драви", а ја вам само толико примећујем, да волем не знати немачки, па бити учтив, него знати, пак писати тако грубијанска писма, као ви. Коршамстердинер.