Starmali

„СТАРМАЛИ" БРОЈ 23. ЗА 1880.

181

лјги Ђ. и р а. Баш се времена мен>а^ ју, и ми у њима. Јдј^ I- Сиира. — Каква те је сад снашла ФилозоФија? жЖф. Ћ.ира* Пре смо мрзили Вука (ВпШШм\шШ& и називали га издајицом, а знамо и ^ 0 т У да ни З е м У ст Р а °Д по " Спира. — Па шта онда? Ђ.ира. Носле смо се опет педесет година свађали и заузимали за Вука и за његову Ј о т у, док нисмо победили. Спира. — Да, да, омладина је била заЈоту... В. и р а. Па сад је ето Ј о т а опет у омладиии.

В. и р а. Шта ваља радити, па да човек дуго живи? Спира. — Ваља се уписати у омладину, јер као што је познато омладина никад не умире у народу.

1хира. Опет новине јављају о једном проти неку жалосну вест. Спира. Та знам, о бечејском проти Милану, да је умрво. В.и ра. Та то је старо, него о бечкеречком проти да је на преображење у српској цркви говорио м ађ а р с к и. С п и р а. Заиста ж а л о с н а вест. Ђ.ира. Само она је прва вест од бога, а ова од човека. Аб,

В.ира. Кажу да др. Пејичић није тражио, да га уг. влада и против избора задржи у текелијануму. Спира. Да, — него му је она сама поднела декрет. И то на тепсији. — И то на калајисаној. В.ира. Бечког Кикирикија боли, што је Моравска добила из Беча 2000 Фор. у помоћ. С п и р а. Још би га већма болело, кад би Моравска сустала, па не би могла шиљати оне милионе, које сваке године шиље у Беч. б. и р а. Шта мислиш, хоће ли уг. влада одобрити да се конституише омладина на ширем основу ? Спира. На „ширем" тешко. Али кад би било на сасвим широком, тако да и Јоту Грујића захвати, — то би се већ лакше допустило.

Најновије, (Кад сви лажу, рецимо коју и ми.) Сутра ће (тек што није) одговорити Гледстон нашем брату Пелагићу у рекомандираном писму. Бизмарк честита Баварској деветстогодишљицу, и жели, да је бог одржи здраву, сретну и независну на многаја љета.

Румљани питају Ј. М. Ш—а, које ће листове за своје новце држати. Угарски закон о народностима износи се на луФт, да га мољци не поједу (ако га већ нису појели).

Старина др. Пејичић изјављује, да он много више поштује тестаменат Саве Текелије, него да би се на штету слободног избора и даље примио надзорништва. Турсконародни Јота денунцира сам себе, да је и он хтео да се упише у то „опаено" друштво омладине српске (ал није погодио права врата, кроз која се улази унутра).

„Видело" признаје, да Ристић није баш тако црн, као што га он у друштву са немачким и мађарским новинама молује.

Српска омладина захваљује Моји Летићу на очинском савету. Аца Зуб једи се, што се омладинска скупштина баш онда држи, кад он дође у Нови Сад. То му изгледа, као да хоће ти људи да га пшијунирају.

Кажи ми, да ти кажем. У чему се разликује српски попа од свакога Мађара ? Сваки Мађар сме имати више поша, — а српски попа само једну пошу.

Зашто је Анђелић оставио с воје место, па отишао на друго место? Јер не воли Нови Сад, — већ воли сови над.

Зашто Срби нерадо имај у посла са немачким штедионицама? Јер не воле о б м а н е.

У којем је месту најбоље пити теја ? У Иригу. А зашто ? Јер је близу Рума.

Чиме се може сиротиња да поноси ? Тиме, што је убога.

Зашто ни један владика не умире од жеђи? Зато, јер сме п о п и т и.