Starmali

182

„стармали" врој 23. за 1880.

Кад би Чеси ушли у вољу Немцима ? Кад бисишли сПрага.

Кад се Пештанској госпоштини Дунав најбоље допада ? Кад опада. (Онда Лојдови црпе из њега своја водена опадања)

Које село треба к р п и т и ? Дероње.

Какву небесну ману имају женскиње ? Радо се о б л а ч е.

Каква је разлика између п. 0, кад спава и кад је будан ? Кад ће да спава, онда леже на душек, а кад је будан, онда п и ј е на душек

Зашто не ваља, кад мајка роди девет пособаца? Јер не ваља ни један, кад пособаца, а камоли девет.

Каква је разлика између човечијег врата, стомака и џепа ? Врат, кад боли, онда се мете Присницов умшлаг (и одумине); — стомак кад боли (од глади) онда метеш прасницов умшлаг изнутра (и буде боље), а џеп кад ти се разболи онда метеш Просницов умшлаг (ал ти после буде још горе).

У ш т и п ц и. Д На наш уштипак, у којем смо споменули, како се у Сентомашу праве опити (експерименти) добили смо из Сомбора ову жалосну вест: „Два природоиспитаоца из Сомбора били су у Сентомашу да о пите праве, али резултат тих опита није био опит, јер нису имали прилике ни да коштају сентомашко вино. Вода са чесме могла би бити боља, а лимунада, коју су добили уз паприкаш, сасвим је као и друга лимунада. Усљед тога проглашују, да су сентомашки опити „шувикс", кад се сравне са опитима код Јоце Челиковића у Сомбору". (Ми се надамо, да ће браћа Сентомашани умети достојно опрати овај „шувикс" са свога образа, којим су их сомборски природоиспитаоци о ц р н и л и, иначе изјављујемо, да за дочек Сомбораца у Сентомашу не одговорауредништво овога листа. Ур.)

§. Иоп Лаза осечки пише у „Недељном листу" дугачке чланке под насловом: „Да се разумемо!" — Дакле види се, да се још не разуму, а неће се никад ни разумети — треба да умесе девет проја.

© Др. Пејчић, док није постао надзорник текелијанума, тужио ге по новинама, како у текелијануму има стеницз, које]е он чак у Панчеву осећао. Ал' сад други доказују да има у текелијануму још једна велика стеница, па како ћемо се те опростити? Л Добили смо Пелагићево „Јавно писмо Гледстону." Сад још чекамо, да добијемо од Гледстона „Јаван одговор Пелагићу."

Турска пита велесиле, били јој допустиле да заузме впјском б а л канск е кланце. — Па што није за време руско-турског рата заузела, онда није морала ни питати никога?!

= Сто шесдесет и шест новосадских грађана, куће-газда, Несрба, поднесоше министру Тиси тужбу на неколико професора мађарске гимназије у Нозом Саду и захтевају да се ови због ,н еизображења" свог и да би се сваки ексцес избегао уклоне из Новог Сада. Добро, ал' ко ће онда васпитавати и изображавати оних ЗОорпских (већином свештени чких) синова, што ту гимназију полазе?

+ Уредник „Т ур с к о г народа" уписао се, као што је познато, за члана омладине. — Ово ми долази, као кад би се Т и с а пренумерирао на „С т а р м а л о г. а <ђ. Члан омладине Јота Грујић, читајући да ће омладина имати свој књижеван орган „Зај е дни цу" препоручује, да се узме његов „Т^рски народ" за омладински орган, јер он је баш доста заједао, дакле куд ћеш згодније „Заједнице? Аб.

Искрена исповест једног бившег поштара, (Кратка прнча са дугачшш уводом). (Наставак.) Цео овај увод написао сам само зато, да не мора нико напрезати своје нагађање, зашто сам ја најрадије ишао „код Коларца" на пиво, — а да сам ишао то морам јавно признати, јер баш ту сам чуо оно, што ћу сад да вам причам. Даклем и „код Коларца" сам ишао само из чиста родољубља. Јер у тој гостионици опажа се очевидно напредак и берићет, па онда ту се човек може уверити у свако доба, и у подне и у вече, да Српство није шака људи, коју можеш на прсте избројати, — ту добар рачунџија може да прораками колико нас пада на тисућ и толико квадратних миља, код нас на само неколико квадратних хвати долази по неколико стотина. То бројно умножење Срба годило ми је, — и ето сад знате, зашто сам чешће управо рећи: сваки дан долазио „код Коларца* на пиво.