Sveti Sava kao propovednik Srpske pravoslavne crkve : sa prilogom njegovih propovedi
светаца. и ево, пре свега, молим ваб, но и децо, да, положивши сву наду нашу на Бога, пре свега држимо се праве вере у Њега. Основ други, као што каже апостол, нико не може положити, него што га положи Дух Овети преко светих апостола и богоносних отаца, а то је права вера, коју су седам васионских сабора при о ноли и у пнранли. Зато ми на основу ове свете вере треба да течемо злато, сребро, драго. камење п блага, једном речи, дела, добра; ни чување у животу које је основано на лажној вери пред Богом није успешно као ни чињење добрих дела, него треба, обоје да чувамо те да будемо савршени божји људи,
"а не због недостатака да храмљемо у нашем животу.
Вера је то што спасава, кад се она остварује у љубави, каже апостол. Треба да, верујемо у Отца, Сина п Светог Духа, певајући Троицу божанску, која је почетак и Творац свега видљивог и невидљивог п која је по бићу једно а по лицима тројствена. О бићу п лицима речено је: не треба разумети разлику тако као да постоје три бога, или три природе божанске или три бића. Ми испонедамо једног Бога по природи као биће просто и бестелесно, а разликом лица одређујемо њихове природне односе. Троици се клањамо у Јединству и Јединству у Троици. Од ове једине Тропце која је вечна, нерођена, бесмртна, непроменљива и која све ствара, држи, о свему се стара, у
последње дане од Бога Ода роди се Син и Бог, Слово вечно и нераздвојно родило се од Њега, које није створено и једнобитно је с Њим и чијом је благошћу све створено из ничега. Син божји сишао је ради
нашег снасења с неба у утробу Деве, Свете и Шречисте Богородице Марије, да из велике љубави према
људима вољом Оца и Оветог Духа спасе нас. Рођење
његово не може се потпуно појмити, јер је код ма-
тере девојаштво очувано. Он је у истини а не при-
видно примио зрак раба и у свему уподобио се нама | осим греха; Он је савршен Бог и човек; није ништа друго него један сложен састав и пре и после ро-
_ђења у двема савршеним природама п вољама; што
хоће и ради божанском вољом, чини као човек. По-
требама природе и Он је био оптерећен, али је се с вољом родио, с вољом гладнео, с вољом жеднео, с