Topola

Још су веровали да се тело може диЬи из мртвих, што се види из народив иесме: Брага и сестре, где се казује к.ако је сестра послушала браЪу, а не мајку, те се удала за бана „преко мора“; како су браћа помрла, како је сестра жалила што је браКа не походе, па се, на нослетку, милу богу ра жалило ; „Те он посла два своја анђела Ид’ те доле два моја апђела, До бпједа гроба Јованова Јованова, брата најмлађега, Вашијем га духом задахните Од гроба му коња начините, Од зем.ьнце мјес’те му колаче, Од покрова режите дарове; Спреыите га сестра у походе-" Анђели учине како је наређено. Јован походп сеју; она га радо дочекује; прекорева га што је до сад нису походили, и пита га; „Што сп тако, брате, потавнео Баш кан’да си под земљицом бпо ?“ По том се сестра опрема на пут заједно с Јованом, и кад су дошли двору, код којег је „пребијела дрква“. Оде у гроб нејачак Јоване, А остаде сестрица Једица, Чекајући нејака Јована, Чекала га, па га потражпла, Ал’ код цркве много ново гробље: Ту се одмах јаду осјетпла, Ђе је уыр’о иејачак Јоване! Хитро иде двору бпјеломе; Кад је блпзу двору долазила, Ал’ у двору кука кукавица; То не била сиља кукавида, Веће њена остарела мајка. низ леђа и прей распуштене косе. Вале неће ником зла учинитн докле их ко не увреди (нагазивши на њихово коло, вечеру или друкчпје како), а кад их ко увреди, онда га различно наказе: устреле га у ногу или у руку, у обе ноге или у обе руке, или у срце те одних умре. (Жив. п обичаји).

75