Topola

Treći odsjek.

172

b. Grlauko. Glauko je po priči sin Sisypha i Merope. I njega drže symbolickim bićern, koje je izprva bilo identično s Poseidononp i tek kasnije se snizilo do heroja. Osobito ga je izniela na glas njegova nesretna smrt. Kada je naime kod pogrebne svečanosti u čast Peliji u Jolku sudjelovao u utrkivanju na kolih, raztrgaše ga poplašeni mu konji. Drugi prenose pozorište tomu dogadjaju u Potniae kod Thebe. Po smrti držahu Glauka hudim, konje plašećim daemonom. c. Bellerophont i prica o Amazonkah. Treći korinthski narodni heroj jest Bellerophon ili Bellerophontes. Kod njega je snošaj prema suncu tako očit, te ne može biti dvojbe o tumačenju njegova mytha. Zovu ga sinom Poseidonovim ili Glaukovim, a na tu genealogiju nije mogao nitko prije doći, nego Korinthijci, koji svaki dan gledahu sunce izlaziti iz mora. No najprije je nuždno priobćiti bitan sadržaj price o Bellerophontu. Rodivši se i porastavši u Korinthu, morade on s nekoga uzroka otići iz domovine, te bi prijazno dočekan po tiryntskom kralju Proetu. (No da je übio plemenita Korinthijca Bellera, nije drugo no priča, nastala uslied kriva tumačenja njegova imena). Ondje se u krasna i pristala mladića zaljnbi Proetova žena, kojoj se ime razno spominje (Anteja u Homer a, Stheneboeja u tragika). Pa pošto ostade jalova njezina zamamna vještina i pošto joj Bellerophont ne uzvraćaše milo za drago, okleveće ona gosta pred svojim vojnom. Uslied toga pošlje ga Proeto k svomu tastu Jobatu, lykijskomu s poslaniconp koja Jobatu skrovnim runskim pismom nalagaše, neka übije donosnika. Tu odpočinje junakovanje Bellerophontovo, јег Jobat želi dobivenu nalogu udovoljiti odašiljući svoga gosta na svakojake opasne vratolomije. Najprije ga pošlje, neka predobije Chimaeru, pogubnu? zemlju harajuću neman, koja bijaše sprieda