Topola

187

■шоги.м појединостима, јер би то отежавало иреглед п јасност онога што се на њој тражи. Због овога се, на мањим картама, бележе само почетна слова за имена места, река, брда, п то радп подсећања; а ученици треба да упознају њихов положај, ток и правац простирања за време предавања, нарочито на цртежу наставникову на табли, п да то запамте поглавито с помоћу цртања на хартији код куће. Пошто то на тај начин добро науче, онда могу неки пут и без карте одредити, где се што находи. Место памћења многих појединостп, боље је да, ученици добро схвате целине; а поједина места и друге сптне ствари наћи he лако и у књигама, кад им затребају. И овде се дакле впше важностп полаже на логично мишљење, него на само памћење. Вез а географије с историјском наставом даје још више интереса и потпомаже памћење једнога и другога предмета. Нарочито је важно везивање културпога развптка с географским односима и с иогодбама живота у разним земљама, а то може бити у вишим разредима гимназије. При предавању географије у реалци пази се више на њену везу с природно-математичким иаукама, п на иримену тога знања у статистици, трговини, индустрији, и у ошпте у практичиом животу.

41. 7] Математика. а) Математичка је иастававрло важна за образовање иителекта, али ту могу бити заступљени и практични и естетички иитереси.