Topola

већу важност прн општо.м образовању. математици влада темењптост и неарекидност миш.вења; зато је математичка настава најбоља „духовна гтшастпка", и математика је најзгоднији предмет за тако звано фоЈзмалпо образовање. П. У ирактичпом погледу важна је иримена, математичкога знања, нарочпто у трговинп п у занатпма, у домаћој п по.вској прпвреди, у разним технпчким струкама - инжењерској, архитектонској, машинској, војничкој и т. д. 111. Математичка настава има везе и с естетичким односпма, а нарочпто проучавање геометрпјских облика и конструкција, где се пази иа симетрпју и пропорцпју, на јединство у многостручностн, на правилност и чистоту при изради цртежа, модела пт. д. IV. Најпосле, математичка се настава може довести у везу и с моралним животом човековим, у колико проучавање математике навикава у опште на тачност и правилност, па законитост и равномерност, те се то може применити п на правплно мерење и правично оцењивање вредности б) Учење аритметике и математике расиоређује се обпчно тако, да се у нижој гимназији пређе аритметика. упоредо с науком о геометријским облицима, уз коју иде и геометријско цртање , а у вишој се гимназији учи права математика, као наука, и то иду кроз све разреде упоредо алгебра и геометрија. При избору материјала пази се ■ на напред поменуте задатке ове наставе, иа њену

189