Topola

190

непрекидност 'и на иостуаност у излагању математичкпх истина. в) Овде се употребљавају редовно аналитички, хеуристички п генетички метод и диалошки облик првдавања. Најважније је прп овој настави, да ученици свагда мисле о оном што раде, ито да сами анализују и решавају задатке, да сами пзпалазе правила и обрасце, да сами доказују математпчке тезе, да сами увпђају математичке аксиоме, и да сами праве конструкцпје и планове. А где је нешто тешко за схватањерту наставник помаже, показујући им, како иостају разне математичке истине и како се долази до њих; а све то чинп у разговору с њпма. У вишим разредима може се некп пут употребити п синтетички метод, али и ту мора бити саморадње код ученика. г) Наставна су средства овде; згодни иримери, објашњавање и решавање задатака, модели и прављење модела, цртање, мерење, прављење нланова п конструкција, уџбеницп са задацима и т. д. Примери се узимају из економпје и трговине, из геограФИје и историје, из статистике и природних наука. Том прплпком упознају ученици новце и мере и вредност разних ствари, и намте неке важне бројеве из историје, геограФије и других наука. - Употребом књига, у којима има разних нерешених рачунских задатака, уштеђује се време, које би се нначе утрошпло на диктовање п писање задатака, школских и домаћих. Цртање је врло важно средство за учење геометрије, и с тога се оно редовно употребљава и