Topola

197

става, која олакшавају овај рад, и још се захтева свуда тачност и прецпзност, како у говору тако п у ппсменом раду, те се не сме ништа исказпватп нпти бележптп што је сувишно. С тога се по успевању ученика у аритметицп и математици Hajnpte и најлакше може оценити њихова сила мишљења, као способност за схватање апстрактних појмова и за комбиновање истпх. У реалци се учи математика опширније него у гимназији, п впше се гледа на њену иримвну у техничким струкама. Ово важп и за геометријско цртање. У реалци се учи још и нацртна zeoметрија као засебан предмет, а у гимназијп се не учи. Ученици реадке раде више на конструкцијама и на примени тога при прављењу модела, које бпва код куће, као домаћи задаци. У гцртању морају се реалци толпко извежбати, да се у политехницп могу њим лако и вешто служити, без нарочитога вежбања у припремном цртању.

42. 8) Природне науке. а) Од природних наука уче се у гимназији редовно: зоологија и ботаника, посде минералогија и хемија, и најпосле Фпзика, на коју се полаже највећа важност. Главни је задатак ове наставе, да образује дух ученика творењем конкретних представа и појмова и развијањем иидуктивнога мишљењ а. Овде су застушвени готово сви васпитнп пнтереси, те зато ова настава даје прилике за свестрано образовање духа.