Topola

210

обраћа већа пажња на економску, хпгијенску, техничку, п у опште на ирактичну страну ове наставе. Зато се дуже застаје код онпх прпроднпх предмета, појава п закона, којп се могу иримепити на људске радове п на људскп жпвот, пс тога се 'знање пз антропологпје дs>водп у везу са чувањем здравља, знање пз јестаственпце с пољском прпвредом пс домаћпм жпвотом, знање пз Фпзпке с механпчком технологпјом, п знање пз хемпје с хемпјском технологијом. Најпосле, ученицпма се може датп прплпка, да, поред вежоања чула и разума, вежбају још п руке, п то у хемијској лабораторпјп, у физпчкпм п јестаственпчкпм кабинетпма, п, може бптп, још п у школској радионици , где бп онп моглн пзрађпватп нарочпто разне апарате, моделе п друге справе, које су потребне за наставу. То бп бпла као нека општа прппрема за доцнпје стручне технпчке радове.

43. 9) ФилосоФСка пропедевтика. а) ФилосоФија долази у ред најтежпх наука, и зато се она учи редовно у великој школи; али је због хар.чонијскога образовања потребно, да се п ученици најстаријега разреда средњих школа уведу у ФилосоФпју, те да, поред природнпх и социјалних наука, буду овде колико-толико заступ.вене и духовне науке. Наука о духу човечјем стоји у вези са свима другим наукама, а парочито исихологија и логика, те је п због бо.вега разумевања природних и друштвених наука потребно, да ученНци добију основне појмове из ових