Topola

212

иримери, схематично представљање на таблп, кратак уџбеник. Посматрање је унутрашњих појава тешко, алп је важно средство за разумевање духовних радњп и стања; с тога треба упутитп ученике, како he прп том поступатп, те да могу доћп до унутрашњега пскуства. Најпре ће онп у том успетп, ако прате унутрашње промене прп јакпм душевнпм узбуђењпма плп потреспма, заједно с променама у радњп поједпнпх органа телесних.. Примери су потребнп нарочпто прп учењу логпке; њпх треба узпматп пз разнпх наука, које се уче у гпмназпјп. д) Прп поједпнпм предавањпма иостуиа се овако: Наставнпк каже, о којој he врстп појава плп о ком ће правплу плп закону разговаратп се с ученпцпма, па онда пм о том задаје пптања, најпре лакша, да бп пх подсетпо на дотпчне појаве плп прпмере, а затпм тежа, да бп пх побудпо на размпшљање о тпм појавама или прпмерпма. Пошто се наведе довоњан број прпмера плп посебнпх случајева, онда се, с помоћу поређења, покушава увршћпвање, п после објашњење узрока п закона, п најпосле се то иримењује на гумачење другпх појава, плп се употребљава прп логпчком мпшњењу пт. д. Ова предавања могу бптп пнтересантна за ученпке онда, кад се онп покрену на самостално размииииање о духовнпм појавама, о логпчкпм п естетпчкпм законпма п о етпчкпм пдејама; а механичко учење ФилосоФске пропедевтике пз књпге плп пз прпбележака ие 'бп пмало нпкакве вред-