Topola

213

ности за образовање, и такво се знање не бп могло употребити ни у научном и уметничком раду нп у обичном животу. За ученпке реалке нарочито је потребна филосоФска пропедевтика, јер је сумњиво, да ће они доцније имати прилике за слушање философских наука. При предавању овога предмета у реалцп треба узпматп прпмере нарочито из природноматематичких наука.

44. 10) Школске вештине. а) У гпмназпји се уче обпчно ове вештине: 1) цртање, 2) лепо писање, 3) певање и свпрање, 4) гимнастика, 5) стенограФИЈа. Цртање слободном руком има важностп за естетичко васпитање; геометријско је цртање потребно за разумевање геометрије иза техничку примену; а геограФско цртање пде уз геограФСку наставу. Цртање је још и помоћно средство за природне науке. Леио иисање има такође вредности за естетпчко васпитање, а има и практичне вредности. Музик а је важна због буђења и развијања естетичких и морално-религијских осећања. Гимнастичка вежбања одржавају равнотежу духовним вежбањима, и имају утпцаја на здравље учепика, иа развитак њихове Физичке снаге, на снан-:ење њихове воље и иа образовање моралнога характера. Ствнографија је корисна за бележење предавања у вишим школама, за брзо бележење својих мисли и за практичну употребу.