Topola

214

б) Настава ових вештина расиоређује се обпчно овако: цртање и лепо писање уче се у нижим разредима, певање и гимнастика кроз све разреде, свпрање кроз све разреде као необавезан предмет, а стенограФпја у вишим разредима такође као необавезан предмет. Певање уче редовно онп ученици, који имају способностп за то. Код слободног а цртања. тежи се нарочпто за тим, да се што пре пређе на цртање ио ирироди, јер то је много важнпје за образовање него прецртавање готових слпка, које ученпци често и не разумеју добро. Код геометријског а цртања ва.ва обратптп нарочпту пажњу на разумевање онога што се црта. У гимназији се учп иевање световнпх и црквенпх песама по нотама и у хармонији. При пзбору песама треба пазпти нарочпто на садржину. Још се учп овде свирање на виолини. Од гимнастичких вежбања узимају се за нпжи ступањ нарочито слободне игре п редне вежбе, а у вишим разредпма вежбања на гпмнастичким справама. Код лвиога иисањ а треба такође пазптп на садржину; а код учења стенографије треба пазити нарочито на разноврсност вежбања. в) При ов-ој наставп употребњавају се понајвише а налитички и гепетички метод, п диалошки и деиктични облпк предавања. Садржпна n.in предмет објашњава се с помоћу анализе, а у самом раду огледа се постајање и развијање разних облпка и односа. Објашњавање бива у раз-