Topola

222

админпстративне, лекарске, црквене, гшжењерске п др. Кандидати за наставнпке средњпх школа вежбају се још п у академпјском иедагошком семинару, којп пма п своју вежбаоницу , ато је једно одењење гпмназпје. У том семпнару треба да учествују п проФесорски прпправнпцп, којп су већ свршили философскп Факултет. Радећп тако у семинару две-трп годпне под надзором п по упутству проФвсора педагогпке п других вештпх проФесора којп раде у гпмназијп, кандпдати се могу прплпчно пзвежбатп у свесном, правплном и слободном прпмењпвању педагошкпх начела прп наставп, те онда неће лутатп п нагађатп, покушавати и експерпментовати са својпм ученпцпма, кад постану самосталнп наставнпцп средњпх школа. Упиверситетска, је настава потпуно с.lободна. Ово важп и за предавања, у којпма проФесорп слободно пзлажу научне истпне, п за слушање предавања, које нпје огранпчено нп временом, нп испптпма, нп строгпм одвајањем Факултета. Ну што је већа слобода, то је већа п одговорност. С тога с потпуном слободом мора пћп заједно п потпуна савесност у вршењу својпх дужностп с обе стране; а за то се претпостављају впсока интелигенција п јак характер. Ако средња школа да добар темењ за то, п ако унпверсптетска настава укоренп сталну љубав ирема пауци у академпјскпх грађана, онда he онп уметп корисно употребптп одређено време за своје научне п практпчне студпје, п нећеназло употребптп дату им слободу. Овоме може много помоћп п прпјатељско дружење с онпм .вудпма, којп теже