Topola

221

литпчким, привредним, технпчкпм, индустрпјскпм, трговинскпм II т. д. Сваки је човек прпродом одређен и морално обавезан да ради; с тога нераднпци греше и протпв прпроднпх и протпв друштвенпх закона. Друштвенп параситп, људи који će одају само ниским страснпм уживањпма и задовољењу пнстпнката, п онп којп се баве само непроизводним п непоштенпм пословима (н. пр. ажиотажом), вређају човечје достојанство, те не заслужују да буду равноправни чланови образованога друштва. Само са заслужним радом и с впшом стручном спремом долазе, по правилу, појединп члановп до впшега положаја у друштву п у држави. Стручна спрема, теорпјска п практпчна, добпва’се у стручним школама, у којима се обично почпње с теорпјом рада, а продужава се п завршује се самом праксом, за коју се даје прилика у самој школп, или у радионици, у Фабрпцп, у дућану, у војсци, у цркви, у канцеларији, у вежбаоници пт. д. Стручне се школе деле на нпже и више. Ниже су школе: ратарске, занатлијске, трговачке, војнпчке, учитељске, богословске пт. д.; а више су школе: университетп, политехнике, академпје, музичке консерваторије, велике школе: агрономске, индустрпјске и друге. Сад се траже иражтична вежбања и на университету. То бива у нарочптим институтима и у семинарима, у којима се слушаоцп университета спремају боље и за научнп рад п за доцније практпчно вршење службе: наставиичке, судске,