Topola

и здрава и паметна и сретна деца деца - која he, чим порасту, nohn за стопама својрхх родитеља, пћи право својпм путем, управљати се мудро, па допринетп п срећп своје околине, На против, ако деца одрасту под кровом незнања. суровости и себичности, она ће и несвесно стећп исти карактер, п биће у старртјим годпнама не само проста и неваспитана, него и опасна по друштво п његову „цивилизацију“. „Дај дете робу да га васппта“ рекао је један стари Јелин ■ —„па ћеш на местоједнога роба пмати два.“ Дете не може а да не подражава ономе што види. Њему све и сва служи за пример и манир п мимика, и говор и навика. „За дете је“ вели Рнхтер — „најважнпје доба живота оно, када оно почиње да се нрплагођава и улази у калун друштва, у коме сваки нов учитељ мање и мање на њ утиче тако - да, ако бп погледали на живот као на какав школскп завод, нашли би: да и путник којп целу земљу обплови, мање научи од свију народа укупно, но од једне своје дадиље.“ Обрасци, прнмери, јесу, дакле, од неоцењиве вредности у теоању дечије прпроде; те, ако хоћемо да имамо честите карактере, морамо деци својој давати и честите прпмере. Пример, пак или слика примера, која пред детињим очима мора најтрајније да лебдк, то је: Мајка !

32