Topola

52

је исповедао: „да жену ваља ограничнти просто на кујну и библију.“ Наравно, да је овакав поглед на женски карактер и образовање нерасудан, као што је тесногруд; али није боља ни она друга крајност, која, управо, од женскога хоће да направи мушко, и тражи да се жене надмећу са људма и у бесној и бездушној борби за власт, положај и новац. У опште узев, може се рећи да оно васпитање и тесање које се покаже као добро за мушкп род, биће добро и за женски свет, у младости му. Сви разлози, који говоре у корист впшег образовања мушкиња, говоре исто тако и у корист вишег образовања женскиња. У сваком кућевном послу тражи се, и добро дошло ie, знање домаћицн. Оно ју једино може наоружати за трудну борбу живота, и дати јој снаге да кућу подигне п одржи. Добро васпптана глава њу ће боље и сигурније штитити но сва друга вредност. У душевној снази и спреми она ће наћи; богатије изворе одржања, но у свима телесним даровима, као што he се осведочити, да је самосталност и самопоуздање најтврђи темељ домаћој срећи и напретку. Али, ако женска памет и женскп карактер треба да се израђује са погледом на сопствено добро, а опо треба да се васпитава и зарад добра друге стране. Људи не могу бити зцрави, нп душом ни телом, ако су жене нездраве; и, за то, ако полазимо са тачке, да морална висина једнога народа завпси у