Učitelj

њивати овако: Ако је у продужној школи постигнут иоле добар успех, онда то треба да повољно утиче на оцену за успех, у основној школи, и то у јакој мери, ако је успех у основној школи, задовољавајући, и у мери, ако успех у основној школи не одговара најпречим захте-

мањој

вањима. Шедовољан успех и у про-.

дужној и у основној школи јасан су доказ за нерад или неспособност дотичног наставника и оцена треба да је строжија, но што би била за сам рад у основној школи.

в. Прелази ли број ученика у сео-

ској школи с једним наставником преко 30 а у варошима преко 502

г Је ли се преко целе године школке радило у школи ' -

Д. Је ли преко године било промене у наставничком особљу % Ако јесте, да ли је рад претходников био од повољна или неповољна утицаја на рад онога који га је у школи одменио '

ђ. Јесу ли ученици уредно ишли у школу %• Ако су много изостајали од школе, имаћете се најтачније уверити, да ли је наставник учинио све оно што му је стављено у дужност расписом од 10. Октобра прошле године ЏШБ 10729, као и расписом од 20. Октобра ПБр. 11982 и од 1. Декембра исте године ПБр. 13301. Наставници који у том погледу нису испунили своју дужност немају права ни на какав обзир при давању оцене, због неуредног похођења школе од стране дечије, као што им је казато у петој тачци поменутог расписа од 10. Октобра пр. год. ПБр. 10729.

е. Јесу ли на испиту сви ученици који су преко године колико толико

уредно ишли у школу Ако по упи= сном протоколу нађете да нема неких ученика, онда ћете извидети за што их нема. Ако су то они ученице што су и преко године веома неуредна били у похођењу школе, или су може бити само у науци назадни, а уредни у посећавању школе, ви ћете се, преко чланова школског одбора или иначе, постарати да савзнате, да таке ученике није сам наставник намерно уклонио с испита. Према ономе што ту као поуздано сазнате имате се управљати.

ж. Има ли у школи много ученика који понављају разред ' Има ли међу њима и таких који се више година налазе све једнако у истом разреду ' Кад наиђете на ове последње случајеве, ви ћете поступити онако како је, прописано мојим расписом од 22. Октобра пр. год. ШБр. 11408 Нарочито вам обраћам пажњу на она места у том распису која се односе на испитивање ученика престарелих и неспособних за даље школовање, пазећи при том поглавито на оно што је изложено у последњој тачци поменутог расписа

ПБр. 11408.

3. Је ли наставник предавао све прописане предмете по изданим наставним плановима, програмима и недељним распоредима часова за нижу и вишу основну школу '. Ако није све и у прописаном обиму, онда које предмете није предавао као што треба и колико треба и за што је то“

и. Је ли за све наставне предмете било најпотребнијих учила“ Ако није, је ли их наставник, од кога и кад тражио и зашто их није добио % Јесу ли сви ученици имели на време књига и других потребица школских.