Učitelj

__добар) а после пет година, резултат најмање 3 (добар). Ако учи-

498 _

15. Треба учитеље са свим ослобо= дити од певања у цркви. Цркве нека траже и нека плаћају певаче, ако им требају. Ако је за вајду и одвише су им учитељи бесплатно кулучили. Неће

и не могу више. Учитељима ставити у

дужност, да у години дана 6—10 пута одведу своје ученике у цреву и то само на службу божију.

16. Узаконити, да о остављању учи- | тељске службе важе они исти прописи,

који и за остале чиновнике.

17. Треба чл. 6. закона о учитељским платама изменити и објаснити тако: да учитељ после четири године добија повишицу, ако. му за то време резултат оцена износи најмање 4 (врло ако му је

тељу у означеном броју година износи означени резултат треба да добије повишиду, па ма какве биле поједине годишње оцене и ма имао само једну оцену за све четири или пет година учите-

_љевања.“)

(Кад би овако јасан и прецизан

_ био чл. 6. закона о учитељским пла-

тама , са издавањем повишица оним учитељима, којима је ред био да јољ почет-

ком ове школске године добију пови-

шицу; не би се морала два расписа издавати, да се поменути члан закона објасни и опет да остане необјашњен; не би била у стању једна ратна год. да

-" ваљуља читав закон о учит. платама, па

да се некима година ратовања рачуна у 4 г. (оФицирима) и да се награде аванзма=

Ж) Разуме се, без учитељске кривице. Јер је неправо да губи повишицу услед рата или других неприлика. 6 Ур.

онда се не би оволико чекало“

У

нима, а српским учитељима стави у питање читава година, те да оволико чекају на повишицу, на коју потпуног.

_права имају. Кад никоме у Србији,

који прима плату из државне касе, није пропала ратна година, онда за што би, и би ди било право, да пропадне само учитељима и то некима !...

Јер има приличан број учитеља, који

се користио првим расписом и примио

повишицу са три оцене. Учитељи су онако исто, ако не и више, као и остали чиновници сносили све ратне неприлике и тешкоће: неки на бојноме пољу, а неки као војени чиновници ча војеним дужностима, па зар све то да им се не призна и да се још казне не давши им повишицу %! То би за учитеље била једна велика неправда. Осим тога треба имати на уму још и то, да учитељи ни најмање нису криви, што није било ревизије. Ко би могао тврдити да многи учитељи не би добили

врло добре оцене при свем том, што. "нису баш целе године радили у школи,

и онда тим многим учитељима не би могла пропасти година. Чујемо да сеу | министарству налази читава рпа молби за повишице, но да о њима још није ништа решавано. Ми се надамо да ће надлежни ову ствар што пре решити и да учитељи тим решењем неће ниу- | колико бити оштећени. Они бар нису ничим то заслужили. Међу тим, ако г. министар налази да он сам не може ову ствар решити, онда је најбоље, да је изнесе пред скупштину. По нашем мишљењу, то би био једини правилан пут, којим би се постигла ПАДА И закон очувао).

18. Право је, потребно је а и корисно је по саму наставу, да се уза-