Učitelj

149

ког узрока победио осталима. Па као што до сад још Араб има шест хиљада назива за камилу, 2000 за коња, 50 за лава и 200 за гују, тако беше првобитно врло много назива за један предмет, док је најпосле говор задржао садашње облике.

Јер оно, што смо управо доказали о речима као називима, ствари тј. о лексикалном делу говора, то вреди исто тако и о мењању речи, тј. о граматици и о оном општем начину изражавања мисли помоћу речи, који је код сваког појединца особити и који зовемо стилом, примећавајући да је стил човек сам, је вђује езе | ћопате ! —

Тако је народни језик живи и неиспрпни извор, у који цео народ меће све изразе свога душевног живота. У томе ће извору потонути све што је незнатно, осамљено, безизразно, у опште све, што је противно духу народноме; на против пак оно, што се добро слаже са тим духом, те с тога долази до општег сугласа, то се прима, помажући тако у развитку језика, наравно Филогекетичком. ;

Из овог богатог извора црпи уједно сваки појединац главни материјал к своме личноме, онтогенетичком развитку.