Učitelj

ОВАШТИЦЕ.

во

#“

ПРЕОБРАЖАЈ СВЕТА У ,КОШАРСТВУ.“

Замислите, чититељи, један велики „кошар“ начињен од врбе из параћинског Врбљака. Замислите уз то велики круг деце из основне школе која седе и плету тај укошар.“ — Ето то се зове „кошарство»...

Ви већ чујете умиљате дечије гласиће који довикују «оријенталној“ Србији: „Седи у котереса да те возим на небеса !»... Као оно „Рог Изобиљности“ тако и овај велики и мађиснички „кошар». има свега и свачега. Треба само ускочити у њега, па да се човек преобрази. Али што је још дивније, у ово сокровиште може ући п цела земља. У овом волшебном укотару» има лека противу свачега. Ако желите рецепт противу нерада — уђите само у «котар;", "ако хоћете рецепт противу деморализације — уђите само у укошар;» ако хоћете рецент противу културног ништавила — уђите само у.

„кошар;“ ако желите рецепт противу сиромаштине — уђите само

у «кошар:» ако сте ради да остварите свеколико благостање уђите само у „кошар;“ ако вам је па ум пало Ослобођење свеколиког · Српства — ускочите само у укошар,“ па је циљ осигуран.

Помислите, читатељи ! Целокупна данашња култура поникла, је из „кошлретва!< Да пије било «кошарства« не би данас било ничега : пи пароброда, ни железница, ни мостова, ни путова, ни архитектуре, манифактуре итд. итд. Да се ниву деца из основне школе вежбала у «кошарству,«“ данас би свет сасвим друкчије изгледао: свеколика култура могла би стати у једну корпу из параћинског Врбљака, Не би данас било ни помена о агрикултурп, техвици, науци, вештини, моралу итд. „Основна је школа основ свему и свачему.» Она је све-створила: и животиње на суву, и тицеу ваздуху, и рибе у води. Шта су оне огромне Фабрике, шта су они безбројни раденици у плавим блузама, шта су они мплијунари! (Све је. то ништа, све то пада пред „кошарством,“ пред -— да се модерно изразимо — пред Ручним радом _ пред тим чудовиштем. модерне културе. Ако вам треба окретност — уведите у основну |