Učitelj

284

— А пота2 — упита студент. Зар'нису нагли стари, зане рившки руку, израдили све то ногом 2

— Ви хулите па руку — рече јетко г. Цветко.

— То је дрскост — додаде г. Петко.

— Молим, молим ! Не рекосте ми да је рука занемарена, је увек била пасторче овог света 2

— То не поричем — одговори г. Цветко.

— Паг Шта бисте ви желели 2

— Хоћемо да свет пође напред. Хоћсмо да се руци да. место које она заслужује. Хоћемо културни напредак...

— Молим вас — рече студент озбиљно — резонујте при ципе културног програма.... Да ли је ђачки прогрес модел соција ном напретку 2

— Без сумње, господине!.. Ученици основних школа мора бити у маломе оно што су одрасли људи. Они се морају нави вати на све врсте радова, како би постали спремни за доцни живот.

— А ча који начин да се то изведе“

— Да се оснују ђачке радионице, у којима ће се ученици в бати! „Шведсксм дрводелству,“ удрворезу“ и ЗАРАВНИ М

— А „кошарству 2“

— И «кошарству« — разуме се, додаде г. Петко. |

_ — Мислите ди да ове мале радионице буду уза сваку школ — Да — рече г. Цветко... — Дакако — потврди г. Пегко.... Замислите како ће бити

лики онај дан кад поред сваке основне школе осване и поје

Ђачка радионица !.. Узмите за пример моју школу. Она има на

стотине разних „корапа.«“ Представите сад „себи“ 1000 школ

400000 «корапа.« Нека је свака корпа само по 1 динар — то чи

свега 400000 динара.

— То за 10 година износи 4 милијуна динара — _ рече с ос

хом млади студент.

— Али то је у најмању руку. Резултат је сасвим друкчи

кад се узме 60000 ученика и да сваки месечно изради по две корп

За десет месеца сваки би израдио по 20 корапа,“ :

То чипи један милијун и 200000 ворпи! ... рече озбиљно студент. 4 6

— То чини 1,200.000. динара годишњег прихода — прихват

г. Цветко. | .

— За 10 година равно 12 милијуна — рече г. Петко.

— Смањите мало, молим вас! — рече млади студент и гро

хотно се насмеја. .